Gå til innhold

Lurer på om jeg er overarbeida jeg...... :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står hele dagen. Har jobba 100% til nå. Nå har jeg riktignok 14 dagers ferie. Og jeg er ikke annet enn trøtt-trøttesen. Er helt pompa!

Sto opp kl 11 i dag. Når gjorde jeg dèt sist? Og de foregående dagene har også vært et ork. Og jeg er en person med ALT for mye energi til vanlig.... Nå orker jeg nesten ikke tanken på å gå i butikken en gang.

Det er jo ikke no poeng med sykemedling nå, men fortsetter detta så er det adios kollegaer..... Jeg klarer liksom aldri å tenke på hva -jeg- trenger....

10 uker igjen til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, føler med deg. Var sånn en periode selv, var helt kjørt etter jobb, mye pga bekkenet også da. Var hos legen, han sykemld meg ut svangerskapet, å vet du hva... såååå deilig:) Nå bare koser jeg med og nyter de siste 2 mnd:) Får god tid til å forberede ting...

Gå til legen din, etter ferien, eller evt nå, da får du igjen ferien, dersom du blir sykemld. Man skal faktisk ha overskudd til annet enn jobb. Og du har stått 100% til nå...

Skrevet

Tuusen takk for svar! :) Det hjelper å få sånne tilbakemeldinger. (Og så hjelper det å få "luftet" tankene sine litt). Og så bra du nyter de siste ukene.

Jeg er av typen som nesten ikke veit hva en sykemelding er. Står liksom alltid på. Men jeg har ikke hatt noe vondter heller da. Eller plager. Før egentlig nå. Når jeg kjenner etter.

Jeg skal hvertfall sørge for å få en sykemelding på 50% etter ferien. Både lege, jordmor OG samboer+familie, vil at jeg skal symelmeldes, for jeg har en både fysisk og psykisk krevende jobb.

6 uker igjen å jobbe etter ferien går vel greit for noen og enhver at jeg jobber delt.

Skrevet

Jeg kjenner meg veldig godt igjen. Jeg var utslitt, orket ingen ting, noe som gikk hardt utover familien. Ble 100% sykmeldt for 1,5 uke siden. Trenger det veldig kjenner jeg, har ikke greid å ta meg inn enda. Veldig fornuftig!! Men jeg vet det er vanskelig. Hadde vært lettere med en konkret plage liksom.... Lykke til!

Skrevet

Hei,

jeg hade det akkurat som deg. Ukependlet over halve landet frem til uke 31 og hadde 2,5 uke igjen til ferien. JM og fastlege anbefalte å det sterkeste at jeg dro ned på reisevirksomheten min de siste 2,5 ukene da jeg skulle pendle "vanlig" inn til kontoret i Oslo (ca 4h pendling hver dag). Jobben gikk ikke med på tilrettelegging (hjemmekontor 1-2 dager i uken) og etter mye om og men ble jeg 100% sykemeldt disse to siste ukene.

Var kjempenedtur for meg siden jeg var så innstilt på å unngå sykemelding (hadde jo klart ukependling frem til uke 31 og samme her - i vår familie sykemelder man seg bare ikke) - men vet du hva? Nå er jeg sååå glad for disse to ukene, jeg var betydelig mer sliten enn jeg ante selv og storkoser meg hjemme nå. Har tid å slappe av, komme meg iform igjen og bare lade energi frem til fødsel. Syns ikke du skal føle på dette med sykemelding, ta heller sjansen å få litt ekstra tid for deg og babyen.

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar!

Hvorfor må det alltid være sånn at en får dårlig samvittighet for en sykemelding......? Er man dårlig så er man dårlig. Jeg er jo den FØRSTE til å si til mine kollegaer om de er dårlige at "kom deg hjem, nå, jente! Bli frisk! Og så start på blanke ark igjen".

Det er jo ingen som takker meg for at jeg er på jobben. Og at jeg er småskrall i tillegg er det jo ingen som egentlig tenker på. Men på jobb skal jeg! *klasker-meg-i-panna*.

Nei, her er det bare èn ting som gjelder, og det er hvertfall 50%! :)

Skrevet

Kjenner meg så godt igjen! Jobber fast 122%, jordmor ymtet vel ganske klart frempå at jeg burde ikke jobbe mer enn 100% iallefall. Er 31+3 nå. Har hatt 30% sykemelding siste 2,5 ukene:) Har 2 timer og 15 minutt kortere arbeidsdager, og det gjør underverker! Angrer ikke på at jeg fulgte råd fra jordmor og nå kun jobber 92%:) Og nå nærmer det seg ferie med enda mer avslapping og kvalitetstid med den kommende pappaen:) Vår siste ferie som bare oss to:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...