MissAntrop Skrevet 8. juli 2009 #1 Skrevet 8. juli 2009 Har vært og tatt glukosetest i dag. Hadde verdi på 5.2 fastende og 6.8 etter 2 timer. Legesekretæren ante ikke hva det ville si. Kanskje noen her kan hjelpe?
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Det er helt fint. I hvert fall regner Riksen det som svangerskapsdiabetes om man har førverdi på over 7 eller totimersverdi på over 7,8. Står riktignok at verdiene er "litt lavere" om prøven er tatt i fingertuppen (som jeg antar er tilfelle siden du har fått resultatet på totimersverdien alt?), men jeg kan ikke tenke meg at den er et heltall lavere. Mener å huske at mine verdier var 4,4 og 6,9 - og det var supert fikk jeg beskjed om.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #3 Skrevet 8. juli 2009 så lenge det er under 7 så er det helt normalt. Hvis du tok blodprøve i armen så er det helt riktig mål. Gratulerer!!
MissAntrop Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Tok ikke i armen men i fingeren. Vet du hvilke mål som gjelder da?
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #5 Skrevet 9. juli 2009 det er samme mål som gjelder, men mål i armen er 100% riktig, og i fingeren kan det være noe avvik, men så lenge du var et stykke innenfor så kan du nok senke skuldrene dine :-)
Julelita Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 Verdiene er bittelitt høyere enn gjennomsnittet, men innenfor hva som regnes som normalt - dvs ikke sukkersyke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå