Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er så positivt og inspirerende å lese om alle dere som prøver å få barn vha donor i Danmark, og som lykkes!

Selv er jeg 31 år gammel, og har etter flere års funderinger endelig bestemt meg for å prøve å få barn på samme måten, jeg er singel, og jeg kan ikke vente mer, jeg vet at et barn vil gi meg så mye, og jeg tror jeg har så mye å gi et barn selv!

Det kjennes som en stor prossess å skulle gå igjennom, både stressende og spennende, men jeg får troen når jeg leser om alle dere tøffe single jenter der ute!

Problemet mitt er bare at jeg har så uregelmessig eggløsning... Da jeg var yngre "gikk den som en klokke", men de 2-3 siste årene har jeg bare hatt mensen 3-4 ganger per år. Gynekologen sier alt ser fint ut, jeg burde ha alle sjanser for å bli gravid, men kanskje trenge østrogen for å få syklusen igang igjen.

Fastlegen min vil ikke gi meg østrogen, hun mener det er å tilføre kroppen noe kunstig. Jeg har fått en progesteronkrem som jeg skal smøre ulike steder på kroppen der huden er tynn, 2 ganger per dag.

Noen som har erfaringer med det ene eller andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig har jeg ikke erfaring med så uregelmessig syklus (hadde mellom 30 og 40 dager). Men jeg kjenner to stykker som har hatt dette problemet og som har fått orden på dette gjennom akupunktur. Hun ene endte opp med å få 4 gutter på 5 år.. (ingen flerlingfødsel).

Så jeg ville anbefalt deg og prøve dette. Prøv i så fall og finne en akupunktør som har erfaring med den type problemstillinger.

Lykke til

Skrevet

Takk!

Jeg går til en akupunktør for andre ting, og hun retter seg spesielt mot vordende mødre:)

Så jeg skal ta det opp med henne neste gang. Tenkte også å gå til legen min en gang til, og si at jeg er villig til å prøve kunstig østrogen så lenge det gir meg mulighet til å bli gravid.

Kan ikke la dette stoppe meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...