Gå til innhold

Forslag til kattenavn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Det har flyttet inn en ny beboer i huset vårt, nemlig en liten pusekatt. Den er rød i pelsen (lys) og langhåret. Kommer nok til å bli en stor pus når den vokser til.

Storebror heter Rampen, så hadde jo vært kult om navnene står litt i stil.

Noen forslag?

Skrevet

Terkel :) Jeg digger det navnet på dyr :)

Skrevet

KATTASTROFE!!!

Det hadde vært så morsomt å ha en katt med det navnet! Passer jo godt sammen med det andre navnet oxo =)

Skrevet

Heheh katten til broren min here Meinyjack, Usikker på hvordan det skrives, hehe betyr i hvertfall "galning" på amrikansk

Skrevet

Vår røde katt heter Leo, som forkortelse for leopard:) Grunnen er at han har litt prikker/flekker på magen sin. Og nå er han en stor katt(snart 2 år) på ca 6 kg.

Og Rampen og Leo klinger vel bra?

Skrevet

Leo har vi tenkt på ja....

Jentene vil kalle ham Simba, men det synes jeg er litt for Disney-sukkersøtt..

Skrevet

Min bestefar hadde en katt som het katastrofe, passet den katten veldig bra det navnet. Den havnet ofte oppi katastrofer :) En gang hoppet den inni motoren på en bil, de så den ikke så de kjørte et lite stykke. De skjønte ikke hvor den jamringen kom fra, da de stoppet og sjekket satt det en katt på motoren. Han fikk svidd alle potene sine ganske kraftig stakkars.

En annen gang hoppet den inn i kjøleskapet, min bestefar så det ikke så den ble der inne et par timer. Men katten hadde kost seg med litt mat.

Den brukte også å svi av alle hårene på halen siden den la seg under ovnen og da stinket det svidd kattehår lenge etterpå.

Ellers så er Maroni, Herbert, Kattulf, Didrik, Skippern og Lefsa kule og morsomme kattenavn syns jeg da.

Skrevet

her er navnen på noen av våre katter opp gjennom tidene:

lucy

sara

sigge

lillepus

sofie

buster

jazz

gizmo

bajaz

:)

Skrevet

det staves "maniac"....

Skrevet

Nå ble jeg overrasket over at noen andre nevnte Kattulf, siden jeg trodde at jeg var den eneste som hadde funnet på det:)

Må si Kattulf jeg også da, i tillegg til vanlig navn som Ole, Jens, Petter, Oddvar oa. Pusur er jo også en slager.

Skrevet

Simba er veldig fint da! Det het hannkatten min..:)

Skrevet

-kattapult

-fru eller herr (etternavnet ditt).... feks: fru fransen :)

-kattrine

Skrevet

Jeg syns Muskat (som i Mus - katt) er kult! Jeg skulle gjerne hatt det selv, for vi har to katter, men jeg kom på navnet litt sent!

Skrevet

Tusen takk for innspill jenter!

Skal ta det med videre til familierådet.

HI

Gjest Nordavind fra sør
Skrevet

Vi hadde faktisk en katt som svogeren min fant navn på. Han navnet guttepusen vår Sneipen. Etter en stund begynte vi å kalle han det også:) hehe...litt harry kan du si, men de står jo litt i stil da:)

Skrevet

Jeg hadde en orange katt som het Kåre Ludvik :)

Skrevet

lille rosin.. om den er svart.. hihi

Skrevet

Sheriff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...