Gå til innhold

Bilstol nr 2 - Vil IKKE anbefale Britax Multi-Tech

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå slitt i timesvis med å montere denne stolen... Og jeg holdt på å klikke på den flere ganger undervegs. Jeg leser nå (too late) at dette er et problem med denne stolen, at den er svært vanskelig å montere rett.

I tillegg sitter jo lillejenta så beint, nesten rett oppned. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpte BeSafe, den er lettere å montere og kan reguleres i 4 ulike sittestillinger..

Dere er herved advart. :-)

(Skulle ønske jeg også ble det)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Benytt angreretten;) Så slippe du å ergre deg sånn...:)

Skrevet

Er ikke enig med deg. Vi har kjøpt den og fikk montert den lett som bare det. Og Gutten min sitter så fint atte. koser seg skikkelig:)

De andre jeg kjenner som har kjøpt den, er også kjempefornøyd.

Sånne ting kommer kanskje ann på biltype..osv ?

Skrevet

Vi er superfornøyd med denne vi!

Synes ikke den var vanskelig å montere og snuppa vår sitter fint ihvertfall...!

Smak og behag tror jeg!

Skrevet

Jeg lover deg, du hadde vært enda mer missfornøyd med besafe. Vi prøvde begge to seks ganger før vi bestemte oss. brukte en hel dag. Selv om du kunne stille besafe i ulike sittestillinger så satt hun enda rettere i den. Det har litt med hellingen på setene i bilen. Hvis du hadde fått besafen litt bakover, hadde britax`en gått enda lengre bakover. Jeg likte besafen bedre, men det ble britax fordi den faktisk hadde litt mer bakoverlent sete. Heldigvis sover snuppa godt i den, selv om hun sitter ganske så rett...

Men at den er vanskelig å motere skjønner jeg ikke helt? det var ikke noe problem hos oss...

Skrevet

Vi kjøpte den stolen da eldste var ca 15mnd. Vi hadde da en Volvo V50 og setet passet godt i bilen og forankringsbåndene ble festet i ringer på skinnen til forsetet. Var særlig fornøyd med de store hodebeskytterne og junior likte godt at han så bedre ut av vinduet. Synes monteringen er grei nå som vi har fått satt oss inn i det en gang. Minuset var at det ble litt trangt til den som satt i passasjersetet foran.

Så etter en mnd byttet vi bil til BMW 5-serie, 2007 modell. Da viste det seg at setet var ett bomkjøp. Den bilen har god sittekomfort og plass for voksne, men de dype setene gjør at støttebeinet ble for kort og hellingen på setet for bratt. Det ble heller ikke så god plass til bakovervendt sete ettersom både bakseteryggen og forseteryggen heller mye bakover. Britax-setet passer greit nok inn i eldre BMW 3 og 5 serie uten de dype baksetene. Men er sånn passe fornøyd med at forankringsbåndene må festet rundt forsetet.

Så hos oss bruker eldste fortsatt Akta Graco Duologic stolen som han har hatt siden han var nyfødt, så kjøpte vi babysete til minste. Aner ikke hva vi gjør når minste blir for stor til babysetet. Tips taes imot med takk for løsninger i nybilen!

Skrevet

Ja, tror dette er et veldig vanlig problem. Vi har volvo V40 og det går akkurat, men jeg sitter litt trangt forann. Vi prøvde alle setene på barnashus og Britax passet best for oss.

Men det var jo slik at vi følte at ingen av setene var helt optimale, men ente opp med Britax som best. Vurderte nesten å kjøpe ny bil...Har en lang mann som nå aldri kan sitte i passasjersetet forann..litt synd i og med at jeg driver å tar lappen..og han gleder seg til å slippe å kjøre..Og bilen er ganske så ny!

Skrevet

Jeg syns det er så bra at dere forteller hvilke biler dere har setene deres i! Vi skal snart bytte setet og her står det mellom Britax MT og BeSafe (?), de to setene jeg ser dere skriver mest om.

Og å forsøke å gjøre seg opp en mening utifra hva andre skriver er nærmest håpløst... Jeg leste de øverste innleggene og tenkte "nei, ikke søren om jeg skal ha Britax da...!"... men så var det noen som var strålende fornøyde med det *ler*

Så for oss kommer det til å være avgjørende hvordan snupsi blir sittende i setet ifh vinkelen på setet.... Og om mann min kan være passasjer, i og med han er så lang --- jeg orker IKKE å sitte passiv på siden "resten av livet" hehehehe

Noen av dere som ikke har nevnt hva dere kjører, som har en Audi A6?

Skrevet

Skjønner ikke hvordan den kan være vanskelig å montere jeg. Vi ble vist det der vi kjøpte den èn gang og det gikk som en lek etterpå!

Derimot syns jeg besafen var grusomt vanskelig å montere.

Og for å kommentere sittestillingen, så er barnet mye tryggere jo rettere det sitter.

Men med bilstol er det smak og behag, man bør alltid prøve å montere stolen i butikken før man kjøper den slik at man vet at man kan det.

Men du kan fremdeles bruke angreretten din og bytte stolen om du er misfornøyd.

Skrevet

Hei!

Vi ser veldig fornøyd og har en Audi A6 :-)

Skrevet

Jeg har Britax Multi-tech og vil nå si at det er ganske idiotsikkert når det kommer til å feste. (ihvertfall bakovervendt) Vi ble vist en gang i butikken, og kan begge gjøre det når bestemor skal ut å kjøre med henne. Vi bruker det som ekstra stol....

Vi har Toyota Avensis og setet sitter som støpt, og det er ikke slik at hun blir sovende med hodet mellom beina=) Kjøper bu besafe må du nesten ha med notatblokk for å huske hvordan det festes. DET var vanskelig og mye knot det....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...