Gå til innhold

Noen som har tips til god niste på lange bilturer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min erfaring er at niste alltid er mye bedre enn den maten man får på veikroene når man er ute på tur. Planen er derfor å ha med niste på alle de lange bilturene vi skal på denne sommeren...:) Vi ender som regel opp med det samme hver gang, så kunne gjerne tenkt meg noen tips til noe annet å lage/ha på brødskiva. Vi er to voksne og ei på 3,5år (må ikke spise det samme)...:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med brød med fyll?

Jeg baker en ganske fin brøddeig (gjerne med en del finmalt sammalt hvete, for å gjøre det litt sunnere), kjevler den kanske flat, fyller den med godsaker, ruller sammen, og steker som brød. Det blir som oftest kjempegodt - nesten som pizza, bare mer mettende og mindre klissete.

Forslag til fyll: oliven og fetaost, spinat, skinke og parmesan, stekt løk og bacon.

Eller pølser på termos, eller suppe på termos. Pastasalat. Iskald smoothie på termos.

Skrevet

Takk for mange gode tips!:)

Skrevet

Grove vafler eller salat.

Skrevet

Veikro mat er helt pyyyyton, og en blir ikke god i kroppen når en skal kjøre bil en hel dag!!

Kjølebag er jo et must. Jeg har dilla på zip it poser på tur, og da lager jeg til poser med:

-gulerotsticks, og biter av annen frukt som barn og voksne liker

- tørka frukt med salte nøtter

- åhlegrens biler til slutten av turen

- saltstenger eller fisker

Drikke:

- fryser flasker med vann (imsdal flasker) slik vannet er iskaldt og fristende. Også noen små med juice slik det blir slush.

Mat:

- tortilla med kyllingbiter, salsa, salat og guacomole

- pitabrød med godt fyll.

- grove bagutetter med pesto, mozarella, tomat og kyllingopålegg eller god skinke.

-pizzahorn

VI har også hatt med engagngsgrill og grillmat, men så kjører vi 10 timer når vi skal til mine foreldre. Godt med en pause.

Skrevet

pannekaker, pizzaboller, sånne matmuffins du snakket om. sveler. deilige grove baguetter med godt pålegg, som feks kalkunpålegg og grønnsaker :o)

Skrevet

Veldig godt å steke kylling i biter sammen med løk, hvitløk, paprika, tacokrydder og bønner. Og så lage wraps med det inni og matpapir rundt. Hvitløksdressing eller guacamole i en liten boks ved siden av. Nam nam.,

Skrevet

Tusen takk for alle tips!

Vi skal vel kjøre 9timers turer 4 ganger, så skal prøve litt forskjellig! Eneste jeg er avhengig av er å kunne lage ferdig maten dagen i forveien, da vi regner med å starte grytidlig..:) Har kjøleboks, så den er grei..:)

Skrevet

Er litt rar på dette. Men liker faktisk best det jeg hadde som niste da jeg var liten=)

Kjølebag:

Eplejuice eller brus/vann.

smurte brødskiver med f.eks hardkokte egg, gulost, salami osv. Pyntet med litt tomat og agurk.

Kaffe/te på termos.

Dette var alltid pakket i isbokser =o)

På slutten av rasten kom det en isboks til frem med en eller annen kake. Eller kjeks.

Men var nok ikke slike tips du var ute etter, syns du har fått mange gode forslag over her. Ble bare veldig nostalgisk...

Skrevet

Hehe, er slike nister vi pleier å ha også, så jeg vet veldig godt hva du mener...:) Lurte bare på om jeg skulle være litt mer kreativ denne gangen.

Skrevet

Vi har bestandig fine og grove bagutter påsmurt med enten ost skinke og salat paprika o.l. eller reker og majones, eller kylling, mais, paprika og karridressing. Har med oss kjølebag slik at de holder seg kalde. Slik får vi god mat + at vi sparer en hel masse når vi er ut på tur på hele hurven :)

Skrevet

Hvordan lager du karridressing?:) Det er jo knallgodt :)

Gjest amandine
Skrevet

Og vi lager ofte pizza og tar med, eller hver sin boks med lasagne. Lager store porsjoner av alt, så halvparten går i frysen så vi har når vi kommer hjem igjen trøtte og leie.

Ellers er gulrøtter og saltstenger en schläger hos oss også, frosne vannflasker og god kaffe. God tur!

Skrevet

Kylling/pastasalat.

Rundtstykker/baguetter med ost, skinke, isbergsalat, paprika og agurk

Pizzasnurrer. De er gode når de er kald og :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...