Gå til innhold

Når pakker dere fødebagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når pakker dere den berømte fødebagen og hva tar dere med dere egentlig? Jeg kommer garantert til å pakke med alt for mye:) Jeg har litt under fire uker igjen og vurderer å gjøre det i dag, men er redd den da bare blir stående i seks uker:(

Dette tenker jeg å ta med:

klær til baby (body, bukse, lue, sokker, helseteppe)

amme-bh/amme-singlet/ammeinnlegg

undertøy, behagelige klær

havrekjeks, i tilfelle jeg eller pappaen trenger masse energi:)

toalettsaker

kamera

Noe mer som er lurt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sandaler eller noe du kan ha på bena inne

Skrevet

En ekstra T-skjorte til mannen, i tilfelle han griser seg ut under fødsel ;)

Jeg har pakka bagen, men er til stadighet og tar ting inn og ut av den. Har ei liste liggende i med de tingene jeg må huske å ta med til slutt. Har 9 dager til termin.

Synes du har ei grei og fornuftig liste uten for mye dilldall ;)

Jeg har i tillegg med et elastisk bæresjal som jeg har ambisjoner om å ha babyen i fra dag en ;)

Skrevet

Jeg pakket den for noen uker siden. Gjør ikke noe om den blir stående, poenget er jo bare å ha den klar til man trenger den.

Jeg pakket:

to sett klær til meg selv

ammebher + ammeinnlegg

t-skjorte + underbukse til mannen (i tilfelle lang fødsel)

toalettsaker

nettingtruser + noen ekstra bind

Klær til babyen kommer pappaen med når vi vet hvor stor den blir.

Mat har vi ikke pakket.

Kamera får vi hente når vi trenger det.

Vi bor forresten 10 minutters gange unna sykehuset da...

Skrevet

Jeg er i uke 36og har nettopp skrevet en liste som er printet ut og henger på kjøleskapet. Har gjennomgått den med mannen slik at han vil klare å pakke også i tilfelle krise. Ellers tenker jeg å begynne med å vaske babytøy osv etter 37+0, så da pakker jeg nok den etterhvert det som jeg kan pakke ned. Både av "fødebag", og også ha noen sekker klar til de 3 andre barna. Jeg kan ikke pakke bagen helt ferdig før fødselen starter siden mye av det jeg skal pakke er hverdagsting som jeg bruker mye. Kjøper ikke ny shampo, sminke, bukser osv bare fordi det skal ligge klart. De aller fleste har god tid på seg til å pakke ferdig når fødselen starter, og siste resten kan vi pakke når vi uansett venter på barnevakt og evt ambulanse.

Tror du har fått med mye jeg, synes mange pakker altfor, altfor mye! Bare husk på at magen hos de alle fleste fortsatt er ganske stor etter en fødsel, så ha med deg 1-2 bukser som du har kunnet bruke som gravid. Kanskje en drikkeflaske med noe energidrikk kan være ok også? Noen blader? Mange fødsler trekker litt ut i tid, kan være greit å ha noe lett lesestoff å bla i.

Skrevet

Ja, som Alva sier så er det lurt at klærne du pakker ikke er før-gravid-klær. Jeg har bare bakket to skift med klær som passer nå. Like greit det. Og det er deilig med noe løst etter fødsel også syns jeg.

Skrevet

Sandaler til å dusje med, ellers så det ut som en veldig fornuftig liste i mine øye ihvertfall. Jeg kommer også til å ha med meg drikkeflaske og noe kaloririkt til å spise etter fødselen. Sist var jeg så ufattelig sulten og svimmel etterpå, hadde kastet opp alt jeg hadde spist i tillegg til anstrengelsen som selve fødselen var. Fikk noen skiver og juice, men kunne sikkert spist 15 av de tynne sykehusskivene før jeg var mett:) Mannen måtte ned å handle for en formue i sjokolade før jeg var fornøyd:)

Skrevet

Syns innholdet ditt ser veldig fornuftig ut:) Jeg er 31+3 nå og skal pakke den klar og ha den med på ferie...... vet jo aldri hva som skjer, og den tar ikke så mye plass i bilen heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...