Gjest Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Når dere sier Elsa, sier dere det som Else rett frem, eller går dere "ned" etter EL for så å gå opp igjen på SA? Vanskelig å forklare, men... Dette er et navn vi sterkt vurderer, og vil da uttale det som Else, tror vi.
M ♥ ♂-2010 Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 hehe:) Jeg uttaler det som Else bare med a. Liker det best:) Ellers er navnet kjempeflott!!
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Er nok det som er mest vanlig, uttalemåten, synes navnet er så koselig
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg sier det som Else, men vestlendingene sier det kanskje på en annen måte. Bare morsomt med dialektvri på navn, syns jeg. Har forresten lagt merke til at navnet Olav har fått endret uttale de siste årene. Før uttalte de fleste østlendinger det med samme tonefall som Else, men nå er det vestlandstonefallet som råder. Merkelig.
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Digger navnet, men er uenig med meg selv hva angår hvordan en skal uttales.
År og dag Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Liker navnet veldig godt. Men ikke med Æ, Ælsa, som dessverre noen dialekter kan finne på å bruke. Huffameg.
Rampongi Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Kjempekoselig navn og ikke på noen måte overbrukt. Men jeg liker ikke betydningen, så jeg kunne aldri brukt det selv.
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #8 Skrevet 8. juli 2009 Ikke religiøs, Rampongi? Hehe... Betyr jo "Guds løfter", forkortelse av Elisabeth.
Rampongi Skrevet 8. juli 2009 #9 Skrevet 8. juli 2009 Litt busted der ja. Liker ikke bibelske navn jeg. blir litt voldsomt, men som jeg skrev så er det jo et koselig navn om man ikke tenker på betydningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå