Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #26 Skrevet 8. juli 2009 Du som mener det ikke er lov med fler i bilen, da må dette være en splitter ny regel som er tredd i kraft pr i dag? Kan du sende en link til informasjonen?
Gjest Mylian&A.V+2til:-)) Skrevet 8. juli 2009 #27 Skrevet 8. juli 2009 Alle som ikke har hatt trafikalt grnnkurs må ha det, selv om de er 80. Dette er av nye regler. Det er lov å øvelseskjøre med flere i bilen.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #29 Skrevet 8. juli 2009 "Du som mener det ikke er lov med fler i bilen, da må dette være en splitter ny regel som er tredd i kraft pr i dag? Kan du sende en link til informasjonen?" (11:30) Om du gadd LESE innlegget mitt, 11:30, noterte du deg kanskje at jeg var forevist dette i regelverket på min lokale trafikkstasjon. Da blir det vel litt vanskelig å sende en link? Glemte du å koble inn hjernen før du selv ordla deg? Men kan du eller andre sende meg en link til motsatt bestemmelse? For har jeg fått feil informasjon, vil jeg gjerne konfrontere vedkommende betjent i Vegvesenet med forholdet!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #30 Skrevet 8. juli 2009 Om din trafikkstasjon, 11:28, sier at det er OK og min at det ikke er det, må vel det bety at Vegvesenet ikke er enig med seg selv? Også kjørelæreren her sa det var lov! Vegvesenet (lokal trafikkstasjon) var uenig og betjenten her viste meg regelverket. Har du blitt forevist regelverket, 1128? For finnes det en regel som slår det jeg ble forevist "i hjel", vil jeg gjerne vite om det, og konfrontere vedkommende betjent med forholdet på nytt! Så kom igjen, gi meg en link om en slik regel finnes!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #31 Skrevet 8. juli 2009 Oi, her har det skjedd mye siden i går..! Makan!! ..Trur jeg heller tar en telefon til en kjøreskole, jeg. Hilsen Hi.
EllaBella, bølla & minifrosken Skrevet 8. juli 2009 #32 Skrevet 8. juli 2009 Fra vegvesen.no: "Fra 1. juli 2009 vil personer som er over 25 år være fritatt for deler av trafikalt grunnkurs. Fritaket gjelder ikke førstehjelp og mørkekjøring. Disse delene må være gjennomført før praktisk førerprøve. Det innebærer at personer over 25 år kan øvingskjøre, og starte opplæring ved trafikkskole, uten å ha kurset. Man må alikevel under øvingskjøringen dokumentere med akseptabel legitimasjon med bilde at man er over 25 år." Direktelink for de mistenksomme: http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Personbil/Trafikalt+grunnkurs;jsessionid=9202beda30d5fc7688317396429b8434f389d9ee4d98.e34MchmPbxeNai0LahqNbx8LahuOe0 Sånn. At førerskolene ikke opplyser om dette enda handler jo om deres ønske om å tjene penger, ikke om lov eller ikke lov.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #33 Skrevet 8. juli 2009 http://www.vegvesen.no/Forerkort/Foreropplaering/Foreropplaering/Personbil/Ovingskjoring+kl+B+og+BE Kan ikke dere som lurer på dette bare lese på vegvesenet sine sider, det er da mye bedre enn og diskutere her hvor folk ikke vet hva de snakker om! Og ja, det er LOVLIG og øvelseskjøre med passasjerer i bilen, det har heller aldri vært ulovlig!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #34 Skrevet 8. juli 2009 Er det nødvendig å gjenta seg selv sånn!? Du skriver det samme i to innlegg, koble hjernen din litt du, som du så pent sier det. Jeg aner ikke hvilken trafikkstasjon du tilhører, men på min (i Drøbak) er det fullt lov med full bil om du øvelseskjører privat. Det samme sier de tre kjørelærerne som jobber ved kjøreskolen der jeg tok jobben og sist men ikke minst; onkel politi. Regner med jeg hadde fått streng beskjed om dette ikke var lov, de gangene jeg ble stoppet. Jeg har ingen link til deg, finner det ikke! Har aldri hørt et eneste menneske som jobber med dette som sier at det ikke er lov!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå