kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Idag har jeg hatt en fæl opplevelse. Etter en natt med lite søvn dro jeg meg opp av senga for jeg måtte inn på legesenteret og ta blodprøve siden jeg er rhesus minus. Måtte ta to busser for å komme dit. På buss nummer 1 begynte jeg å bli skikkelig varm, var kjempe ubehagelig. Trodde jeg skulle renne vekk. Så da jeg endelig ankom busstoppet til buss nr 2 var det litt kjøligere ute siden det hadde regnet og jeg trodde jeg skulle få kjøle meg ned og føle meg bedre. Men istedet, mens jeg ventet på bussen så ble jeg kjempekvalm. Trodde jeg skulle kaste opp på busstoppet. Endelig kom bussen og jeg tenkte jeg skulle få slappet av litt, men istedet så begynte jeg å kaldsvette. Svetten rant faktisk av meg, fant ingen behagelig stilling, var kjempesvimmel, ting svartnet og jeg trodde jeg skulle besvime. Da jeg kom frem var det såvidt jeg klarte å gå fra bussen til legesenteret. Kom inn på senteret og sa jeg ville snakke med lege i tillegg til å ta blodprøven, men selvfølgelig var der ingen leger tilstede den dagen. Så hun sendte meg på legevakten. Kvalmen gikk over til mageknip, og jeg ble så sinnssyk trøtt. Sovnet flere ganger på legevakt venterommet, ventet i 2,5 timer. De sjekket om jeg hadde svangerskapsforgiftning, og det hadde jeg ikke. Så konklusjonen er at de ikke vet hva det er. Så jeg dro hjem og sov litt. Ble dårlig igjen utover kvelden, var så varm så varm. Mannen dro på butikken og kjøpte noen esker med saftis som jeg har spist mange av, og det har faktisk hjulpet. Kjentes egentlig ut som heteslag, men hadde lav kroppstemperatur så det hadde jeg ikke, men jeg behandlet meg selv som om jeg hadde det, og ble bedre. Håper det er borte imorgen og at jeg ikke får det igjen, var en ekkel opplevelse!
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 jeg har hatt det akkurat likt, og opp til mange ganger før jeg dro til legen.. Fikk dette somregel på bussen jeg også, og når jeg sto. ( sto på jobb, eller sto i kø) Legen mente var grunnen var lavt blodtrykk, ble også sjekket om jeg hadde lav blodprosent. Sjekket de det på deg på legevakten??
kirsty*2barnsmamma Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2009 De sjekket blodtrykket, urinen og hjertelyden til fosteret. Alt var helt normalt. Men blodtrykket ble sjekket såpass lenge etter at jeg var på det værste, så er mulig det stabiliserte seg før legen kom til...?
Nummer1 Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Eg trur bebisen din har lagt seg sånn til at du har ei blodåre i klem i ryggen. Eg opplevde akkurat det same som deg, berre at eg besvimte i tillegg. Eg kunne heilt plutseleg og utan førevarsel bli kvalm, svimmel og sveitt, og så svimte eg av. Eg fekk tips om å legga meg ned på venstre side når det skjedde (skal vera gunstig for blodsirkulasjonen i kroppen) - og det funka kvar einaste gong. Evt kan du legga deg med beina høgt først, og så snu deg til venstre side etterpå. Du kan oppleva det same viss du ligg på ryggen for lenge seint i svangerskapet. Prøv å legg deg ned på venstre side neste gong du får eit "anfall" og sjå om det hjelper også for deg!
Staark Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg hadde det slik i første del av svangerskapet. Årsaken var at jeg hadde lav blodprosent. Jeg måtte begynne på jern-tabletter, og merket forbedring få dager etter. Ellers har jeg vært obs på å alltid ha noe drikke i nærheten, i tilfelle jeg blir dårlig. (Jeg ble som regel alltid dårlig på bussen, og da måtte jeg kjøle meg ned med væske, for å unngå å bli kvalm og dermed spy eller svime av. Jeg opplevde å spy like etter bussturen noen ganger, og en gang valgte jeg å forlate bussen fordi jeg var så dårlig,.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå