Gå til innhold

Er jenta mi litt liten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det veldig lenge siden vi har vært på kontroll, hun blir snart 2 år.

Før så hørte jeg alltid at hun var blitt så stor, var god og rund osv. men nå sier plutselig folk at hun er så liten.

Jeg vet ikke hvor lang hun er, men tipper ca 80 cm. Veier ca 10,5 kg.

Vet ikke hodeomkretsen, men hun bruker luer og solhatter i str 48.

Skostørrelsen er 21 og de fleste klærne i str 74 passer fremdeles.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Litt liten kanskje, men jeg tror ikke du trenger å bekymre deg.

Jenta mi har alltid vært litt liten, hun er nå 18 mnd, ca 82cm lang og veier 9,5kg. Vi byttet til str 80 i bodyer for en måneds tid siden - bukser og pysjer har hun måttet bruke i str 80 lengre, for hun er så lang i beina i forhold til resten av kroppen. Hun bruker str 19-20 i sko.

Hvis du lurer, kan du jo bare ta henne med på åpen helsestajon, og få målt og veid henne, og se hvordan hun ligger i forhold til vekstkurven sin :-) Så lenge hun er frisk og rask, er hun sikkert bare en nett, liten frøken.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt. Min gutt blir to i september, og har omtrent samme mål som jenta di, men han er litt lengere, kanskje 83 cm. Han er jo en liten og søt gutt, men sååå liten er han da ikke.

Skrevet

Litt liten kanskje, men så lenge hun spiser godt og virker fornøyd, så er det ingen grunn til å bekymre seg. Bølla mi blir 2 i august og er ca 90 cm lang og veier 13,6 kilo. Bruker 92 i de fleste klær, og str 25 i sko. Men han har en veldig lang pappa, så det ligger i kortene at han blir stor og lang.....

Skrevet

for meg høres jo dette litt lite ut har selv ei jente på 12 mnd som er 81 cm og 10,2 kg hodeomkrets på 46 og bruker 21 i sko søsteren var omtrent samme str på samme alder, men de har lang far og har vært lange siden de var født. 53 og 54 cm.

men så lenge jenta di spiser godt og virker fornøyd så tror jeg ikke du skal bekymre deg. alle bar er jo forskjellige. så lenge de følger sin vekstkurve er det jo greit. men er du bekymret er jo helsestasjon åpen til å veie og måle akkurat når du vil. syns hun hørtes helt perfekt ut jeg:-)

Skrevet

litt liten da ja og gjerne veldig slank. gutten min var 84 cm da han var 15 mnd og 10 kg. da sa de han var under på vekten, men veldig lang. har en lang far.

Skrevet

Ho er nok litt mindre enn snittet ja. Lengda er heilt nederst i normalområdet for jenter på 2 år. Men vekta i forhold til lengda er midt på snitt.

Har ho vokst jevnt og trutt? Du får ta det opp på 2-årskontrollen. Men no har du og berre gjetta lengda, viss ho er f.eks. 2cm lengre så er ho kjempenormal :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...