Gå til innhold

RINGE HVEM

gilgi

Anbefalte innlegg

Jeg tok fostervannsprøve for 3 uker siden i morgen ved Rikshospitalet. Hvem/hvor kan jeg evnt. ringe å purre om svar. De sa den gangen at det ville ta 3 uker.

Vet jo at det fellesferie nå, men håper inderlig at de ikke straffer pasientene for det. Det har vært 3 harde uker med masse tårer og negative tanker.

Får man forresten vite kjønn ved fostervannsprøven?

Hilsen en fortvilet mamma.

Fortsetter under...

Du får vite kjønn hvis du har krysset av/signert for at du vil vite det.

Ring fastlegen din først og hør om svaret har kommet dit, om ikke ringer du rikshospitalet.

Bare et lite tips: Ikke skriv overskriften din med store bokstaver, det betyr egentlig at du skriker når du spør. Ser du har gjort det flere ganger, tenkte det var greit å si det... Ok?

Masse lykke til med resultatet!

Vi fikk svaret etter mellom tre og fire uker, så det er ikke rart hvis det drøyer litt. Dessuten tenker jeg at det faktisk er positivt hvis svaret drøyer... til oss sa de at de ofte ringte dersom noe var galt...

Men; dersom du er litt engstelig, så ville jeg ringt sykehuset. Svaret er nok til signering i avdelingen(e). På vår prøve var det hele tre signaturer, og alle disse som skal signere må jo være tilstede - og det kan bli litt ventetid!

Vi krysset av på å få vite kjønn, og fikk vite at det kommer en liten gutt!

Lykke til!

Hei Chella.

Jeg vet akkurat hvorda du har det! Har nettopp vært gjennom det samme selv.

Jeg hadde ringt til Rikshospitalet og forklart hva det gjelder, og be de sette deg til fosterdiagnostisk/genetisk avdeling (eller den avd som har med analyser av fostervannsprøver å gjøre).

Jeg ringte selv til Ullevål etter 4 uker, noen dager før vi skulle reise på ferie. Jeg sa jeg skulle snart avsted på ferie og ønsket å høre om de hadde svar på prøvene mine. Da fikk jeg bekreftet at alt var bra og at jeg ventet en gutt:-)

Har inntrykk av at det kan ta opptil en uke fra de har svarene klare til vi mottar de (byråkrati) og den ekstra uken er kjedelig å vente!!

Lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...