Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Hallo. Noen som vet hvordan de gjør det? Jeg er ennå i foreldrepermisjon. Får jeg forlenget perm el. penger? Om det blir penger hva kan jeg regne med(100% / 80%)? Ny i elendigheten;)
Mummimamma - med 2 mummitroll Skrevet 8. juli 2009 #2 Skrevet 8. juli 2009 Det er ingen selvfølge å få innvilget pleiepenger. Det kommer helt an på diagnose på barnet. Tror NAV opererer med 50% eller 100% pleiepenger. Det er barnets behandlende lege som må skrive ut søknad om pleiepenger, også må du som foreldrer signere under og sende søknaden videre til NAV.
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #3 Skrevet 9. juli 2009 Vet dette. Pappan har fått alt. Og min søknad er sendt. Men tilbake til det jeg lurte på?!
Anonym bruker Skrevet 9. juli 2009 #4 Skrevet 9. juli 2009 Ser det er skrevet litt tullete. Jeg er i 100% permisjon. Altså 80%lønn i denne perioden.¨ Der av den delen av spm
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #5 Skrevet 10. juli 2009 Jeg innbiller meg at pleiepenger er 100% av inntekten før du gikk ut i permisjon, men jeg er ikke helt sikker. Når det gjelder utvidelse av permisjon, er det visst litt froskjellig praksis ute og går. Jeg antar at vi snakker om pleiepenger i hjemmet her, ved innleggelse forskyves permisjonen automatisk, du vil får brev om dette fra nav etter at søknaden om pleiepenger er innvilget (jeg går ut fra at den blir det iom at pappan fikk). Vi fikk ikke pleiepenger i hjemmet, på grunnlag av at permisjonstiden skal "brukes opp" først. Snakket med et annet par som fikk pleiepenger hjemme, men ikke forskjøvet permisjon (som man får ved innleggelse), altså fikk de utbetalt 100% i pleiepenger i stedet for 80% som de hadde i foreldrepenger. Dette paret igjen kjente noen som fikk pleiepenger i hjemmet OG forskjøvet permisjon, men alle er visst enige om at de hadde en ekstremt snill/ uvitende saksbehandler, he he. Du blir vel ikke mye klokere av dette, ser jeg. Vi klaget på vårt vedtak, men fikk ikke pleiepenger hjemme. Mulig det andre paret hadde andre kriterier for å få, jeg vet ikke detaljene om barnet deres. Snakk med sosionom ved sykehuset, de er spesialiserte på nettopp disse områdene:)
Anonym bruker Skrevet 10. juli 2009 #6 Skrevet 10. juli 2009 takk for svar. Blir bare å vent å se da. (Diagnosen er såkalt alvorlig) dødlig om den ikke behandles. Ang sosionom. Det har vi spurt om ved flere anledninger. De har ikke tid til å ta oss imot.(tenke seg til) Vi har måttet lete oss frem til alle slike type rettigheter selv. Må si jeg syns det er litt dårlig. På toppen av bekymmringer, og tanker rundt kronisk sykt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå