*Mamma09* Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Når jeg tar dem får jeg mye kynnere, mye bevegelse og nedpress. Er 37+5, så gleder meg veldig til gutten vår kommer, og begynner nesten å bli litt utålmodig Merker fremgang og tegn til modning når jeg tatt dem. Så da lurer jeg på, anbefalt dose er jo 2-3 kapsler 1-2 ganger daglig, men slik naturmedisin er ofte forsiktig med doseringen. Noen som vet om man kan ta for mye ? om man tar 3 kapsler, 3 ganger daglig, kan det skade?
Lykke X 4 Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Det må du nesten vurdere selv. Jeg har tatt mer enn anbefalt, men vil ikke anbefale andre å gjøre det fordet. Selv om det er naturmedisin skal man allikevel ikke undervurdere styrken i dem. Mange legemidler som i dag går under skolemedisin er også naturlegemidler, og mange av de de er veldig potente. De studiene som er gjort på effektene av bringebærblad på New Zealand, forutsetter at man holder seg til en viss dosering. Bringebærbladkaplsler skal ikke føre til at man føder før. Det styrker bare livmor til at man får en lettere fødsel. Fødte til terminen sist gang jeg brukte dem. Og ei venninne med premature rier rundt uke 25 brukte bringebærblad for å styrke livmor, og hun fødte også til terminen. http://www.pregnancy.com.au/raspberry_leaf.htm
AdrenaLine Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har også tatt disse og merker at kroppen reagerer, men jeg er ikke sikker på hvor positivt det er. Hadde ikke turt å ta mer enn doseringen sier i hvert fall. Jordmoren min vil ikke at jeg skal ta i det hele tatt...
*Mamma09* Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 7. juli 2009 Ok, ja får se hva jeg gjør. Tenkte jeg skulle rådføre meg med en som driver med naturmedisin og soneterapi, hun tar også modningsakupunktur på meg. Men tenkte det gikk ann å spørre her først. Det er ihvertfall ikke noe skadelig å ta den angitte dosen, så det er jo rart at jordmoren din ikke vil at du skal ta det ? om du vil prøve naturmedisin og alternative metoder burde hun være åpen for det. Det er jo opp til hver enkelt.
AdrenaLine Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Tror jordmoren min er litt anti-alternativ. Hun ville helst at jeg skulle sykemelde meg helt ganske tidlig og selv om jeg fint kunne jobbe 50%. Men - jeg går til modningsakupunktur også slik som deg og i dag spurte jeg henne om bringebærkapslene. Hun er homeopat i tillegg så tenkte hun hadde peil. Hun sa at det var smør på flesk å ta både bringebærbladkapsler og modningsakupunktur så jeg hopper nå av kapslene siden de gjør meg uvel...
*Mamma09* Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2009 ok, ja da er det nok en noe sær jordmor du har godt man tar slike valg selv Har ikke tenkt på at dette kan være smør på flesk men ser jo at det kansje er sant ja.. hehe.. har bare vært til en modningstime så jeg fortsetter nok med kapslene. Liker at det skjer ting når jeg tar dem, håper på en "lettere" fødsel, er førstegangs så vet ikke hva jeg går til og tar alle hjelpemidler med
Johan Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Jeg tror man skal være forsiktig med bringebærblad. Jeg tok dem sist, og fikk maserier i 3 døgn, som gjorde meg utslitt før fødselen virkelig startet. Jeg vet selvfølgelig ikke om det var kapslene, men er litt skeptisk til den løsslipne bruken av naturmedisin (og legemidler generelt...). Kommer til å holde meg unna denne gangen jeg hvertfall. FÅr heller prøve andre kjerringråd;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå