Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klødd og klødd!!! Og til slutt tok jeg salven canesten på (var ikke sikker på om det var sopp, men den HJALP!!! takk gud...), etter en tidligere sopp kur. Hadde bare salven, ikke den "tabletten".. Hjelper det, og hvor lenge og ofte må jeg ta salven på?? Noen som har peiling og kan svare meg på dette?:):)

Kunne spurd jordmor altså, men spør heller her inne for en sånn "fille ting" ;)

Er jo helt gruuuusomt å gå å klø heletiden!!!!! ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, kjenner til problemet. Har alltid vært plaget med sopp.. tok canesten tidlig i svangerskapet..hjalp ikke stort på meg syns jeg. Nå klør det litt nå og da..men ikke så ille at jeg føler jeg må ta ny kur. Har også liggende igjen salve fra sist, så har mange ganger tenkt på å ta på den..men har ikke blitt enda, da kløen ikke har vært så veldig intens.

Har myyye utflod for tiden..og føler jeg må skifte truse hele tiden. Truseinnlegg blir det bare kløe av..

Kan desverre ikke svare deg på om bare salven hjelper..skulle gjerne likt å vite det selv.. :)

Skrevet

altså, ta nå kuren og bli ferdig med dritten. canesten skal smøres på der du kommer til rundt vagina 2-3 ganger daglig. fortsett ca 3 dager etter symptomene gir seg. billig investering, grusomt å ha soppkløe. virker ikke canesten finnes det alternativer, men selv ble jeg kvitt symptomene etter 2 dager med canestensmøring. tok da ikke stikkpillen.

koster rundt en hundrings på apoteket.

Skrevet

Ville skaffa stikkpillen også.. Soppen er også inne i skjeden, og kremen vil ikke ta livet av den som eventuelt er der oppe, men bare det som befinner seg på utsida.. Dermed vil plagene kunne returnere etter en kort stund dersom du ikke får fjernet alt.. Jeg har samme problem selv for øyeblikket, og var på apoteket, og kjøpte kun en vagitorie, altså bare stikkpillen siden jeg har krem liggende fra en tidligere kur..

Skrevet

Jeg hadde konstant sopp i et par måneder tidlig i svangerskapet, men fulgte en rekke gode råd som har hjulpet meg:

- tok en canestenkur, med stikkpille, og brukte kremen en dag (tror jeg) lengre enn anbefalt.

- skifter truser flere ganger daglig

- bruker ikke truseinnlegg (får faktisk mere sopp av det)

- vasker meg ikke med annet enn vann nedentil (litt dr.greve bak liksom)

- drikker biola daglig (gjør faktisk ikke det mer nå, men de første ukene etter hvertfall)

Jeg har faktisk ikke hatt sopp en gang etter jeg satte igang med alle disse tiltakene. Anbefales!!

Skrevet

Også ikke bruke tøymykner ved vask av undertøy!

Vil bare si at min gynokolog sa at det ikke var noen betenkligheter med at gravide tar stikkpille canesten. Men han sa også at salve alene virker ikke. Må ha pillen itillegg hvis det er sopp. Hvis du har gul utflod kan det være kjedekatarr og da må du ha en annen behandling... Fikk det av legen nå, men hjalp ikke på meg, så det blir vel en ny soppkur igjen snart... ;-)

Skrevet

Her var det mangen gode råd! TAKK!! :) Ja, jeg må nok ha den tabletten også, er nok tydligvis sopp, siden den kremen har virket veldig siden jeg skrev dette innlegget!

Det eneste dumme med det, og grunnen til at jeg ikke har kunnet gjort/kjøpt en helt ny kur, er at jeg er fra en liten øy langt borte i fra apotek! Og om vi selger slike ting her ute i nærbutikken på øyen, så er det ikke så kult å gå å spørre etter det, da alle på butikken kjenner deg/vet hvem du er;)

Så må vell ta meg en dags tur inn til fastlandet en dag ja;)

Jeg har ganske mye utflod jeg også ja.. Men den er ikke gul nei, den er ganske tykk og slimete hvit/grønn farve... Sånn at jeg lurer på om det er normalt.. !?! Er liksom ikke vanlig utflod som jeg er "vane" med..... Men reiner med det sikkert er normalt.. Er førstegangs, så man lurer jo en del på allt mulig underveis;)

Jeg burde gått å lagt meg nå, men er det ikke soppen, så er det føttene!!!! Får ikke sove!! Må snu og vende på meg hvert sekund, og strekke å knipe å.. ja.... neida du, det skal ikke gå på skinner allt i denne verden!;) hehe..

God natt jenter!! Håper dere får en god natt:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...