Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

i går ble jeg strippet. kom blod,slim og noe brune greier.. morgenen i dag kom proppen! ikke tvil om at det var den!! dro på sykehuset idag også for kontroll og ble strippa igjen! kl 13.00 men ingenting skjer jo? :( har kynnere og det er vel det. ca 10 min mellom hver.. ganske regelmessige.

noen som har blitt strippet før, og vet når ting settes igang? er sååå lei av og vente. :P har foresten 2 cm åpning og var litt moden. håper på svar. nå gjør jeg nesten HVA som helst av kjærringråd altså.. bortsett fra dritemidler og rødvin!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dere som har blitt strippet før kan gjerne fortelle meg deres historie! :D om det fungerte eller ikke, når ting skjedde osv.

Skrevet

Hehe.. Kan desverre ikke si noe annet enn at jeg ble selv strippet igår.

Hadde to cm åpning. Kom sånn blodblanda slim i hele går og i dag gikk proppen. har hatt tak i rygg og mage helt siden jeg våknet i morges, men det vil liksom ikke starte sjikkelig.

Så vi er i akkurat samme båt :)

La ut en tråd om det på anonym tror jeg det var, og der fikk jeg mange svar så du kan jo gå å se der om du vil. Folk er ikke så aktive her inne :P

Hvor langt er du på vei da?

Skrevet

Jeg ble strippet i forrige uke, kun litt brunlig utflod og noen kynnere. Så ble jeg strippet i går, bare litt brunlig utflod. Og flere og vondere kynnere. Men kjenner ingenting i dag. Nå skal d sies at jeg er førstegangs, og legen sa at d gjerne har bedre effekt på flergangsfødene. Høres jo ut som du har hatt mer effekt enn meg da. Jeg hadde bare 1 cm åpning, og livmorhalsen var fremdeles bakovervendt. Ellers har jeg prøvd en hel del sex.. Grøt m masse kanel, trimtur med høy puls i over en halvtime. Og her sitter jeg, 9 dager på overtid. Ser ut som jeg må vente til kroppen finner ut av dette selv. Selv om d tydeligvis tar litt tid...

Skrevet

Hei!

Ser at du idama4 har termin 15.juli. Hvorfor blir man strippet før termin? er bare nysgjerrig:) Trodde man måtte vente med å spørre om å bli stippet til etter termin jeg.

Skrevet

Hei jenter,

Er - 11 dager og ble strippet i går og i dag. Har heldigvis hjulpet noe, åpning fra 1 cm i går til 3-4 i dag. Masse sterke kynnere og slimproppen gikk i mårres. Tror og håper jeg kommer igang i løpet av kvelden....ellers har jeg time for igangsetting i morgen tidlig.

Ble strippet med førstemann på 10 dagen over termin. Strippet på morgenen og 2230 satte alt igang, han ble født 0412 :) Bestiller samme nå...!

Ble også nyskjerrig på hvorfor idama4 er strippet før termin?

Skrevet

Pga personlige årsaker har jeg grunn nok til og bli satt igang til termin! men legen vil at det skal bli gjort så naturlig som mulig :) og derfor ble jeg strippa. jeg viste ikke noe om det selv. han ba meg kle av meg og legge meg på benken så sa han at han skulle sjekke om jeg var moden for stripping. noe jeg var. dagen etter skulle jeg på kontroll for og sjekke om det hadde effeekt.. joda, en cm til! :D og da tok jormor ett røsk til. eneste som har skjedd her er den proppen som har gått, slim, brun utflod og kynnere! 5-6 timer om kvelden er de regelmessige.. 4-6 min mellom hver.har c 14 stykker i timen!!! det har ikke noe og si på modning det? noen som vet? har også fått nedpress. noe jeg kunne klart meg FINT uten! :|

Skrevet

jeg har forresten termin 18 juli.. mens termin min er 15 juli.. gadd ikke og fikse på det etter jeg fikk ultralyd termin. er bare nå de siste 2 ukene jeg har vært aktiv her inne:)

Skrevet

Norsk gynekologisk forening sier følgende om stripping:

"Stripping" av hinner kan vurderes i enkelte tilfeller (Eks.: Sosiale indikasjoner/eget ønske om igangsetting av fødsel)"

Jeg ble strippet fordi jeg var veldig moden og allerede hadde åpning+ noen grunner til som jeg ikke vil nevne her ;)

Skrevet

ble strippa to ganger før forrige fødsel. Tror kanskje det var to uker og ei uke før termin (tvillinger, fikk ikke gå over termin). Fikk modningsakupunktur også. Ingenting som hjalp så veldig, måtte ta vannet før det skjedde noe. Men j** vondt, da! Kom slim og kjente masse på sånne tøyesmerter etterpå, men altså; ingen effekt. Hadde et par cm åpning i flere uker, ble ikke noe særlig mer før de tok vannet, da kom riene av seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...