Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trenger hjelp. Hvordan i herrens navn får dere gitt den daglige dosen tran til deres små gull?

Jeg trenger inspirasjon og nye metoder.

Da lillegutt var liten (fra 4 uker og til han begynte med fast føde ved 6 mnd) fikk han tran ved bruk av en sprøyte som jeg benyttet til å sprøyte tranen i munnen på han. Dette gikk ganske greit. Han likte på en måte tran siden det var det eneste unntatt pupp han fikk smake på.

Da vi begynte med grøt blandet jeg tranen i kveldsgrøten, og den gikk også ned på høykant. Inntil for ca 1 måned siden. Nå, snart 8 måneder gammel, har han smakt på mye forskjellig, og er blitt litt selektiv til hva han ønsker å spise. Tran er ikke godt hverken i grøt eller ved skje eller sprøyte. Nå får jeg ikke lurt tranen i han.

Hav gjør dere? Hjelp!

Videoannonse
Annonse
Gjest Tale30
Skrevet

Jeg har utsatt og utsatt tran helt til nå når jenta er 6 mnd, jeg har gitt d-dråper istedet. Men så hoppet jeg i det, og hva skjedde? Hun slurpet i seg innholdet på skjeen mens hun sa namnamnamnamnam.. hehe.

Er det slik at han hater smaken?

Skrevet

Jepp. Han hater smaken. Kjenner den igjen i grøten og selvfølgelig på skje og sprøyte også :(

Skrevet

Min gutt likte heller ikke tran og fikk dermed D-vit. dråper istedet. Selv tok jeg trankapsler og fullammet, så derfor fikk han også litt av omega-3 fettsyrene.

Da han rundet 6 mnd ville jeg prøve igjen, og ifølge HS var det ok med tran m/ sitronsmak. Gjett om det var godt!! Han gliser når jeg henter tranflaska og sitter med vidåpen munn!

Kan jo hende det hadde gått bra nå med tran naturell, men jeg dropper å prøve igjen så lenge den m sitronsmak skal være grei å gi.

Skrevet

Hei. Vi ga jenta vår tran i en sånn liten plast sprøyte fra hun var 4 uker.. Tror du får kjøpt det på apoteket. Mye av tranen rant dessverre ut, det smaker jo fælt ;o Nå når hun er større får hun d-dråper.. Mye lettere og det dekker dagsbehovet demmes. Du kan dryppe rett fra den lille flasken og inn i munnen på babyen, trengs bare 5 dråper..

Skrevet

gutten min har fått tran siden han var 4 uker...han gaper stort når jeg kommer med sjea:)))) han er vel blitt så vant til det at det har blitt en vane for han å få det på morgenen før grøten..flink gutt!:)

Skrevet

d-vitamindråper!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Hei du .-)

Jeg ville bare ha fortsatt å prøve å gi tran med skje. Si nam-nam, og smile. utstråle at du synes det er godt med tran.

jenta mi på 2 1/2 har alltid likt tran. Tran er godt og sunt!

lykke til:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...