Linda-Kristin=) Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 er så arti nå når de begynner å få så mye ord!
Sistah*G07*J09* Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 sier det meste. men de rareste ordene er vel: Buppe = ketchup Mann = melk Pipi = pizza ellers så sier han: mamma pappa eoo (theo hunden) go (sko) gåkka (sokker) gakke (jakke) gakk gakk (and) bil buss åg (tog) fy (fly) nå anna (noe annet) vijar (kaviar) tate (tante) momo (mormor) mofa (morfar) famo ( farmor) bes (besterfar) vann nana (2gode naboer, som vi har på dvd) min pip pip æ dett der (æ sitt der) ja nei hei hallo hade +++++ babler i ett sett
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Hun har så mange ord nå at jeg slutta å telle ordene for en tid tilbake, hadde ikke sjans til å holde oversikten lenger Det som er morsomt nå er hvordan hun setter sammen ordene, imponerer meg stadig vekk med setninger, kjempemorsom tid i forhold til spåket
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har ei lita skravlejente i huset som begynte tidlig å prate. Hun er 22 mnd gammel og jeg klarer ikke lenger å holde styr på hva hun sier for hun prater hele tiden. Hun setter sammen opptil 5-6 ord i setninger og synger bæ-bæ lille lam (noen ord blir litt mumlete og melodien blir litt borte, men...) Det er en veldig morsom tid nå for hun sier så mye rart av seg selv samtidig som hun hermer etter alt hun hører. Hun sier ting som "mamma kjøpe en is til meg kanskje?" som liksom er en blanding av å herme etter meg og stille et spørsmål selv. I skobutikken i dag kom ekspeditrisen bort og spurte om jeg trengte hjelp med noe. "Mamma bare titte litt" kom det fra snuppa da og både jeg og ekspeditrisen måtte le.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 Hehe, nå måtte jeg telle over... Jenta mi på 18 mnd har rundt 45 ord i dagligtale nå, det kommer et nytt minst annenhver dag. Men hun setter ikke sammen mer enn to ord ennå... sånn som "Æ bise" (Æ vil spise) og "Ta den". Hun har navn på 9 personer som hun bruker selv, kan mange dyr og dyrelyder, og har ord for mange viktige ting i livet: "Tutta" (sutte/smokk), "bam" (ball), "Nei!" og "Min!", for eksempel. Det er så utrolig morsomt når hun klarer å kommunisere med ord!
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Mini er 19 mnd og jeg har mistet helt oversikten over antall ord. Han skravler dagen lang og sier egentlig det han ønsker nå. Han er veldig interisert i å lære nye ord og peker ofte på ting og sier ditta e? Det som er spennende nå er at han setter sammen mange ord og at han har begynt å fortelle meg ting. Feks spurte jeg ham hvor han var dagen i forveien og han svarte; farmor, Line, bada, datt og plopp. Disse ordene har han gjentatt flere ganger når vi snakker om farmor og det som hadde hendt var at han, farmor og Line var på sanden og badet, der datt han to ganger i bølgene og deretter ville han bare kaste stein i havet og hver gang han kastet sa han plopp. Ellers er han veldig tøysete nå. Han kan peke på meg og si farmor. Så sier han neeeei, ditta e mamma... Så peker han på seg selv og sier ditta e en baby, så neeeei, ditta e en gut... Han kan de fleste kroppsdeler, alle figurer i Eliasserien, Drømmehagen osv. Han kan ganske mange tall og vet døpenavnet på meg og pappan og alle besteforeldrene sine ++++ Synes virkelig det er en herlig alder nå og jeg imponeres stadig over hvor fort han lærer og hvor mye han forstår og husker. Og jeg som var redd for at han skulle bli sen med pratinga siden han ikke går i barnehage:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå