Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde UL termin den 29.juni og er 8 dager over nå.

Det er tungt og jeg er rimelig lei av å være sliten, sove urolig, være tett i nesa, harde kynnere og alt det andre tullet. Men, men... Prøver å være positiv.

Gikk 9 dager over med førstemann så kanskje, kanskje skjer det noe snart. Uansett er lillegutt hos oss innen 1 uke.

Alle sier `at nå skal du kose deg og gjøre alt det som du ikke kommer å rekke seinere...`

For noe tull. Jeg har absolutt ingen energi til å gjøre noe som helst. Blir helt matt i kroppen av minste gåtur eller tur i butikk og lign. Har vært slik lenge nå. Å vaske hjemme tar tid og jeg `kommer aldri rundt`. Gubben min gjør sitt men det er begrenset med hvor mange timer han har i døgnet også.

Gleder meg til lengre gåturer i østmarka med hund, barnevogn og eldstemann på sykkel. Vi skal kose oss... Og jeg kommer å få tilbake energien min igjen... Raskt som bare det...

Jada, jada, jeg drømmer kanskje men har ikke så mye annet å finne på...

Syte, syte... Åh, det føles allerede bedre... :oD

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så du er her enda du og.. Jeg hadde ul.termin 28. Juni... Var på overtidskontroll i går, babyen har d visst bare bra. Skal på ny kontroll på fredag hvis ikke jeg har født, da er jeg 42 uker.... Og evnt. igangsetting på mandag, 42+3. Ble strippet for andre gang i går, men har jo absolutt ingen effekt. Bare så vidt litt brunlig utflod og litt kynnere. Men er visst ikke uvanlig at 1. gangsfødende ikke har så gåd effekt av stripping. Har også tilnærmet ingen energi. D er så utrolig slitsomt å gå å vente. Har liten tro på at kroppen min klarer å ordne dette selv. Jeg har hatt kraftige kynnere med menssmerter siden uke 30, men lite moden fordet. 1 cm åpning og desentert mormunn... Hjelper å syte litt:D

Skrevet

Godt det er flere... Skal på overtidskontroll i morgen jeg. Har ikke blitt strippet før så det kan jo hende at hun gjør noe med det.

Sist gang, med førstemann, hadde jeg ingen som helst tegn på at fødselen skulle starte av seg selv når jeg var 8 dager over. På em dag 9 skjønte jeg at nå var det igang og på morningen etter var han født. Alt gikk greit og fint :o)

Denne gangen har jeg hatt mye sterkere og vonde kynnere, falske rier og annet tull. Så jeg håper at dette har hatt noe før seg.

Når det vel har startet kan det nok tenkes at du modnes ganske raskt - håpet er ikke ute for at fødselen skal starte av seg selv. Virker jo som om kroppen din `jobber med saken` i hvert fall.. En venninne som fikk i fjor skulle startes på den 14. dagen men lillegutt kom ut av seg selv på natten samme dag...

Skrevet

Takk for oppmuntring:)) Håper jo at kroppen kan ordne opp selv, det er jo absolutt d beste!! Og som du og mange sier, plutselig så er d i gang.

Får håpe vondtene dine har hatt noe for seg. Jeg spurte gynekologen om han kunne strippe meg, han hadde ikke gjort d hvis jeg ikke hadde spurt tror jeg. Så hvis gyn/jordmor ikke spør deg, så er d nok bare å spørre selv:) Det sies jo at det har bedre effekt på flergangsfødende, fordi kroppen har vært i gjennom en fødsel før. Skal krysse fingrene for deg!!

Skrevet

Takk skal du ha. Skal helt klart spørre. Hun er litt av den gamle strenge typen men jeg har ikke mast noe særlig tidl så det kan tenkes at hun synes det er ok. Lykke til du oxå!

Kanskje vi setter igang samme dagen? Hehe, hadde vært gøy det da.

Skrevet

Jeg hadde termin den 24.juni, og er i dag 14 dager over, tror jeg er den som er lengst her nå. Skal på andre overtidskontroll i morgen, men da jeg var på mandag, så alt så fint ut og de ville ikke sette i gang. Hodet var ikke festet, og morkaken var uten forkalkninger. Babyen fikk rikelig med blod og vann og mormunnen var ikke åpen i det hele tatt. Litt nedtur, men jeg holder motet oppe. De sa også at hvis de satte i gang en kvinne som var så lite moden og hadde klart å føde tidligere uten hjelp, var det aller beste å bare å la naturen gå sin gang. Det kunne nemlig i 20% av tilfellene bli kesersnitt, tang eller sugekopp på de som ble satt i gang av flergangsfødende i min situasjon.

Spent på i morgen da!!

Skrevet

Oi, da har du ventet lenge, prinsnummer3!! Så spennende med kontroll i morgen! Legen ringte fra sykehuset i dag, har flyttet timen min fram fra fredag til i morgen. I tilfelle igangsetting. Tar jo tid siden livmorhalsen min antageligvis må modnes endel først. Så jeg er også utrolig spent på i morgen. Kanskje d er siste døgnet kroppen min har sjansen til å ordne opp i dette selv-noe jeg HÅPER i det lengste:)

Skrevet

prinsnummer3

Ja, skjønner at det var litt nedtur. Så lenge babyn har det fint så får man bare prøve å stå ut. Jordmor sa detsamme om det med å sette igang fødselen.

Håper det har skjedd noe på kontrollen imorgen! Trøstesløst å gå vente når man egentlig bare vil møte den lille og `komme videre` i processen...

Har de noen siste grense for når de `må` sette igang fødselen?

Uansett så har du babyn deres i armene dine innen kort tid...

honningbien fødeklar

så bra at du får komme på kontroll tidligere - kanskje du har en bebis i armene allerede i helgen?

Jeg har fått overtidstime på mandag. Har veldig mye og sterke kynnere idag og håper på at noe er på gang. Slimproppen gikk imorse men det betyr vel egentlig ingenting hva jeg forstår. Kan være helt umodent likevel.

Jeg har også hatt litt ekstra energi idag... Hmmm...

Spurte ikke jordmor om stripping - er litt redd for at det skal være vondt... Høres sikkert litt snodig ut med tanke på forestående fødsel... men, men. Håper at naturen har sin gang snart, uten hjelp.

Masse lykke til imorgen begge to! Dere må fortelle hvordan det gått!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...