ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Vår gutt på 10 uker er for lang slik at seteforminskeren som skal brukes til 4 mnd gjør at han sitter vondt... Noen andre som har opplevd det samme? Hvis jeg tar ut forminskeren vil han jo sitte for rett opp med tyngde på hoftene... Tips?
Babykilo Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Vel, det beste tipset er vel å ta ut innlegget. Det gjorde vi for lenge siden. Vår gutt er ca 14 uker nå. Han begynte rett og slett å gråte da han ble satt oppi der. Syns han sitter fint i hele setet. Er jo greit å gi han en pause på lange turer, men stort sett tror jeg det går helt fint. :-) Men jeg er andregangs mor, da. Hehe...
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har lurt på akkurat det samme. Gutten min er også 10 uker. Synes han begynte å sitte vondt for et par uker siden, men han slår seg fortsatt til ro med seteforminskeren. Hvor lang/tung er babyen deres?
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #4 Skrevet 8. juli 2009 Har ikke veid eller målt siden 6 ukerskontrollen, og da var han 57 1/2 cm og veide 5320 g. Han har vokst mer siden den gang, så han er nok over 60 cm og ca 6 kg tenker jeg.. Hørte med babyshop i går, og de fortalte at når de sitter i setet så skal beltet alltid komme fra over skuldrene, ikke komme fra under skuldrene og over (vanskelig å forklare..) liksom... Men de anbefalte at seteforminskeren brukes til 4 mnd... Sendte en mail til maxi cosi i går kveld, håper jeg får svar... Ellers så går det kanskje an å bygge opp med noen kluter helt i bunnen hvis man tar ut forminskeren..
ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Her er svaret jeg fikk fra maxi-cosi: Tusen takk for din henvendelse angående CabrioFix. Det er en generell regel om at barnet skal benytte spedbarnsinnlegget helt til hodet vokser utenfor hodestøtten. Er dette tilfelle, så skal du ta ut spedbarnsinnlegget. I tillegg gjelder generell regel om hyppige stans under bilkjøring for å avlaste rygg til barnet. Så da må vi bare pøve oss frem...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå