Gå til innhold

noen som har opplevd noe slikt????

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt regelmessige rier fra klokka 1-2 til klokka 06.30 i natt. riene har alle vært vonde, vart 1 minutt og det har vært 3-5 minutt mellom hver ri. kom inn på føden klokka 06.30 og då stoppet alt opp... har ikke hatt regelmessige rier etter dette, kun ca 1 i timen.. hva kan jeg forvente meg nå??? kan man gå lenge sonn?

slimproppen har gått og jeg har åpning på 2 cm

noen som har opplev noe slikt? og når kom fødselen igang igjen????

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så kjedelig for deg... bin there, med min nr tre. Burde nok ikke si så mye, men min tredje torturerte meg i uker før han kom.. Holdt på med regelmessige rier annen hver kveld i mange uker!! Var utrolig slitsomt. Gikk tur for å få fart i dem, men ble ikke noe mer.

Gikk med 4 cm åpning i 5 uker, fødte 16 dager på overtid, etter å ha blitt strippet tre ganger.. Men da alt startet, gikk det raskt, siden jeg hadde såpass mye åpning.

Vil jo ikke tro du skulle oppleve det samme som meg, men det er nok lurt å stresse ned, slappe av og samle krefter.

Jeg var så sliten på slutten pga stress og turgåing hele kveldene, at jeg vaklet rundt. Jordmor sa det var negativt for kroppen at jeg hadde styret så mye, kunne til og med utsette fødselen...

Ønsker deg lykke til, du er jo allerede på god vei ;)

Skrevet

Å jada, dette er min nr 3! For akkurat 3 uker siden begynte det hos meg også, akkurat som du beskriver. Ringte føden i 2-tiden på natta fikk beskjed om å pelle meg dit med en gang, nettopp pga at det var nr 3 og det kunne gå veldig fort. Vips.... inne på føden og ting begynte sakte men sikkert å roe seg ned. Valgte selv å dra hjem fra føden kl halv 6 for da hadde jeg kun ei ri i timen eller noe. Fikk beskjed om at kom inn igjen med en gang det starter igjen. MEN siden nå dette er nr 3, kan det bety at du er i full fødsel alt fra en halv time fra nå, til noen uker. Du kan i verste fall gå sånn, også over termin. (var da ca 36 uker på vei) Jeg hadde altså kun 1 cm åpning for 3 uker siden. (har aldri sett noe til noen slimpropp i noen av mine sv.skap, regner ikke med å se den nå heller.) Det verste er at jeg nå har gått sånn i 3 uker, flere netter jeg har vært på nippet til å reise inn til føden pga sterke regelmessige rier, men så roer det seg helt ned. Holder på å bli fullstendig gal nå!!! Er nå i uke 39, de andre to har kommet et par uker før tiden, og alt av helsepersonell og alle andre regner liksom med at snuppa skal komme før nå også. VEL, pell deg nå ut, eller slutt med å torturere meg sånn, jeg orker ikke mer av falske rier og kynnere...!!!! :( Er bare dødssliten, men skulle heidundre meg ikke forundre meg om jeg nå går 2 uker over terminen, sånn bare for å klikke helt liksom.... Sorry, ikke meningen å ta motet fra deg altså, men jeg sitter nå her og venter enda jeg da.... dritt!!! Håper ikke du må gjøre det samme.... masse, masse lykke til!! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...