Anonym bruker Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Jeg er gift med en mann som stort sett er snill og god, men kan være det største sta-beistet på jord. Han har problemer med å samarbeide med andre, og blir så fort sint (ofte uten noen spesiell grunn) at han skremmer vettet av folk av og til. Da snakker han ufint, og fornærmer de rundt seg. Dette synes jeg er pinlig og har flere ganger sagt til han at han må kutte det ut og være positiv og vennlig innstilt. Har også sagt at folk ikke er ute etter han. Han er klar over dette, men mener at sånn er han bare og det må han og vi rundt han bare leve med. Jeg tror at han er blitt kritisert så utrolig mye i sin barndom at han i dag ikke tåler noe som helst, og ser heller ikke hvor ille det er for de rundt han når han er slik. Han nekter plent å ta kontakt med psykolog eller andre som driver med terapi. Har dere noen gode råd for hvordan jeg kan klare å nå fram til han og få han til å forstå at det han gjør er feil?
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #2 Skrevet 24. juli 2009 Vet det er i seneste laget å svare, men hvis han ikke vil få profesjonell hjelp, og det ahr jeg forståelse for, så er det lite man kan gjøre. Skjønner at det kan være slitsomt å bo sammen med en sånn mann. Er jo veldig sårt når mannen reagerer som du beskriver ovenfor venner og i sosiale sammenhenger, man vil jo ikke at noen skal tenke stygt om sin kjære. Samtidig er det jo ekkelt ovenfor venner og bekjente, man vet liksom ikke hva man skal si eller gjøre i sånne situasjoner. Må bare tilføye at jeg synes det er kjempetrasig at det er sånn. Han burde absolutt ta litt hensyn til deg og dine omgivelser, ikke bare forvente at alle skal akseptere at han kan slenge med leppa når det passer han.. Jeg hadde krevet at mannen min hadde gjort en liten innsats..men det er meg da..
Anonym bruker Skrevet 24. juli 2009 #3 Skrevet 24. juli 2009 hei Takk for svar, det kom akkurat i riktig tid. Har ikke vært inne her pga ferie, så tidspunktet kunne ikke passet bedre. Vi har fått snakket om disse tingene og jeg har krevd en endring, men det sklir ikke skikkelig inn dessverre. Han sårer fremdeles både meg og omgivelsene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå