Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det noe tips for hvordan man kan forberede seg på å bli gravid? Bør man f.eks. begynne å ta folat før man er gravid, eller først når man aktivt begynner å prøve? Har også hørt noen snakke om at de skal til tannlegen før de blir gravide. Hvorfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Du bør begynne å ta folat 1 mnd før du begynner å prøve og hele 1. trimester. Mange er redde for å gå til tannlegen når de er gravide siden slimhinnene, ink. tannkjøttet kan bli hovent og blø lettere når man er gravid, samt enkelte bedøvelser bør man holde seg unna. Jeg for min del bare opplyste tannlegen om min mage sist jeg var gravid, og han tok hensyn til det.

Lykke til

Skrevet

feks. vis du går på faste medisiner så skal du ha legen din til og skifte ut i allefall gå mellom medisinene dine.

For at du ikke skal ha de skadelige stoffer som kan väre i medisiner,igjen i kroppen når du blir gravid.

tannlegen er også grei og ha värt hos=)

lykke til =)

Skrevet

Folat er det bare å begynne på med en gang :-) Leste en rapport om at det var vist positive effekter av å ta folat i opptil et år før graviditet og det skader jo heller ikke. Begynn gjerne med omega-3 tilskudd også.

De som røyker bør selvfølgelig kutte røyken først som sist, mener nå jeg da.

Ellers skal en vel kunne leve like normalt under prøving som til vanlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...