Gå til innhold

Hvilke KAKER i bryllup??? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvem ville du hatt?? Vi er 100 gjester. Hvor mange kaker trenger vi igrunn???? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi er 40 gjester og vi skal ha ei 3 etg bryllupskake (beregnet til 45 pers) på det skal vi ha: Kransekake, mocca kake, ostekake, verdens beste, mareng kake med jordbær og sjokoladekake til ungene:)

Skrevet

Gulrotkake ville jeg også ha hatt i tillegg til de som *Kristin25*&skrållan* nevner.

Skrevet

vi var samme antall gjester..mener vi hadde en ca 15 kaker i tillegg til bryllupskaken?? var mye til overs ja,men liker restedager jeg da...hehe.. :)

Det man burde ha er: kransekake, marsipankake, bløtkake, sjokoladekake, suksessterte, ostekake, verdens beste, pavlova, lefser, fruktkake og eventuelle sleksspesialiteter...

og pass på at det er noe glutenfritt/laktosefritt i tilfelle allergier hos gjestene. trenger ikke være mer enn 1-2 alternativer,men greit at alle ihvertfall kan spise av en type... :)

Skrevet

Lefser feks syns jeg er unødvendig da, men det henger kanskje sammen med ulike tradisjoner i landet :o)

Jeg ville hatt 7kaker i tillegg til bryllupskaka, som hos dere bør være en 4 etasjes.

Velg kaker dere liker, og feks sjokoladekake til både barn og voksne. Ikke alle er like kakeglade, men de fleste tar ofte et stykke sjokoladekake om ikke annet. Hvis du feks velger kranskekake, kan du ha is til. Verdensbeste kan bakes dobbel og da rekker den til mange også. Suksesskake ka bakes i stor langpanne og da rekker den til fler :)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Masse gode tips.

Vi skal ha 5 etg bryllupskake. Denne skal bestå av forskjellige kaker. det vil si alle er dekket med hvit sjokoladeglasur så de blir like på utsiden, men inni kan vi velge mellom sjokoladekake, fruktkaker, ostekaker med forskjellig fyll, så her blir det i prinsippe 5 forskjellige kaker. I tillegg er alle 5etg like store.

Derfor er jeg veldig usikker på om vi trenger 10-15 kaker som andre i slekta har hatt. Vi skal ha det ett stk unna der vi bor på ett hotell, så det blir ikke lett å frakte med hjem igjen til ett resteselskap, men samtidig vil jeg ha litt variasjon, så trenger å vite hvilke kaker man ihvertfall bør ha, så der er noe for alle :)

Skrevet

dytter litt :)

Skrevet

Styr unna "tørre" kaker som eplekake, fyrstekake.

Feiret mor min sin dag med 17 stk, og vi spiste nesten opp 2 marengskaker!! Str ca 26 cm.... I tilleg gikk det unna ca halv marsipan, og halv sånn Nøtte/fromasj/gelekake..

Marengs kaker er dessuten glutenfrie, egg sukker evt maizenna mel.. Kan lages med forskjellig fyll...

Antall kaker er vansklig, er du sunnmøring er det alltid MYE kaker, østlendin, så er det gjerne færre..

Skrevet

Her jeg er fra er det vel egentlig tradisjon med store kakebord til slike anledninger og disse kakene ville i alle fall jeg hatt med:

Marsipankake

Bløtkake

Ostekake

Sjokoladekake (ikke skuffekake)

Verdens beste

Suksessterte

Daim-iskake

Gulrotkake (festvarianten med hakkede nøtter og sjokolade og ostekrem på toppen)

Andre forslag:

Banankake med romkremfyll

Fromasjkake

Kransekake

Karamellkake

Nøttebunn med vaniljekrem og bær/frukt

Nå har ikke jeg tatt hensyn til hvor mye kaker dere trenger altså, men jeg tror nok jeg ville regnet en kake i normal størrelse (rund 24-26 cm) på 5-6 personer. Kommer selvfølgelig an på om dere har store kaketradisjoner eller ikke :)

Enig med noen av de over her om at tørre kaker som eplekaker o.l. ikke er nødvendig. Lefser og sånne "småkaker" synes jeg hører mer hjemme på kaffeslaberas enn i bryllup.

Mmmm....ble nesten litt sulten her nå :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...