Gå til innhold

Tips til forrett i bryllup. IKKE fisk

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Melon/mango surret med spekeskinke, servert med litt ruccolo og lollo rosso, samt olje med balsamico.

Det var veldig inn for noen år tilbake, men er jo like godt i dag :-)

Vanlig tomat og mozarella salat er jo også godt, men det kan jo lett bli litt dyrt.

Vi hadde konfirmasjon for min lillesøster i mai, og da fikk vi servert melon med spekeskinke/serranoskinke (er faktisk ikke helt sikker) med balsamicosirup såvidt dryppet over. Det er noe av det beste jeg har smakt! :)

Anbefales på det sterkeste!

Jeg har nettopp vært i bryllup, og der var forretten MEGET enkel og god:)

Sjøkreps + sitron på et serveringsfat på bordet, og spekekjøtt på et annet serveringsfat på bordet. Det ble fingerspising, men jammen var det godt:) Så fikk vi et lite pjolterglass vodka til dette.

Annonse

Når og hvor skal bryllupet stå?

Det kan jo være noen spesialiteter fra omr. dere skal gifte dere. Og årstid har av og til litt å si. Veldig godt med noe friskt på sommertid (i varmen).

Marinert harefilè er utrolig godt.

Asparges m/spekeskinke

Noen brioster m/honning og ruccola

Carpacio (usikker på om jeg stavet riktig)

Skalldyr da?

skalldyrsalat

Da må en nesten vite hva som er til hovudrett. Det er jo litt brudd med kjøtt-kjøtt, og da bør en i alle fall velge svært uliek kjøtt retter.

Melon og spekeskine er litt simpelt, og kylling er ofte vanskelig å lage noe svært godt ut av. Rotfrukt terrin med pancetta, lammeksiver eller and er fint, og gjerne med en en bærsaus til t.d. solbær. Det er ikke mye frukt i og mange vil tro det er en rødvinsaus.

GRAVET ELG I AQUEVIT OG ENEBÆR

m/frisk salat, sambuccadressing og stekt

mandelpotet flan

KREMET JORDSKOKK SUPPE

m/eggeboller, brød m/fraiche

og basilikum (veldig godt med røkt ørret i)

RÅDYRCARPACCIO m/ frisk ruccula,

frisk tyttebærsirup og brød

Annonse

Ja alt skal lages selv :) Hehe, så hadde vært kjempe kjekt med noe som vi kunne ha lagd på forhånd.

Skal ha oksekjøtt til hovedrett med hjemmlaget saus og nypoteter/grønnsaker.

Jeg har skrevet ned alle forslag dere har kommet med og sitter og googler. Så får vi drøfte det i fellesskap noen dager før vi bestemmer oss. Må ta det som blir enklest og som vi tror faller i smak både hos oss og resten av folket.

Takker og neier for fine tips.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...