Mor til gullet :O) Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Man skal jo ikke bruke brukt madrass, det har vi lest og hørt over alt, og jeg synes det er logisk. Men hva med brukt sengtøy? Jeg har fått låne noen nydelige sengtøy for vogn og vugge. Men plutselig så begynner jeg å tenke på om det gjelder samme "regel" her som med madrass? En madrass gjøres jo ikke like ofte ren som sengtøy. Sengtøy rengjøres jo ofte under bruk, og er vel samme som å overta brukte klær???? Føler jeg er hysterisk, men vil bare høre hva andre mener om dette.
Mamma´n til lillemor Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har arva dynetrekk som jeg skal bruke. De kan jo vaskes oftere og på høyere temperatur enn madrass tenker jeg. Jeg har ikke overtatt noen lakener, de kjøper jeg nye, og det er jo stort sett der tiss og oppkast havner...?
♥Mammsen&3prinsesser♥ Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Ikke bli for overhysterisk noe du slettes ikke trenger.... Blir mer eller mindre det samma det som å få klær etter storebror eller storesøster... Selv har jeg kjøpt en del nye sengeklær til lille knuppen, å har noe som storesøstersen hadde da hun var bebyss, å kommer til å bruke de åsså.. Ikke noe vits i å kjøpe alt nytt mener nå jeg.. Men madrasser anser jeg selv som viktige i å kjøpe nye da de er vanskeligere å få helt rene... Mange forskjellige meninger omkring detta, men vask det sengetøyet du har fått er min mening så kan du jo kjøpe noe hvitt blonde sengetrekk til babyen din som er nytt.. Selger et kjempefint sett på Jysk som ikke koster all verden heller.... :0PPP
Lurveleven Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kommer til å bruke sengetøyet etter poden, men bare vasker det igjen nå, før beibis skal komme å ligge i det ;-)
Gjest VerdensHeldigsteMamma Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Samme her; sengetøy (og da regner jeg med at du mener laken, dynetrekk og putevar?) vasker jeg og bruker til nr 2. Samme som med klær, føler jeg. Men ny madrass og nye dyner har hun fått:-)
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Jeg skal bruke sengetøy, putevar og laken etter alle 3 storebødrene, den eldste er nå 13 år og ser helt nytt ut..
mamma-mim-igjen Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Ja, herregud, vask det så er det da ingen ting i veien med det. Det hadde heller ikke ramla meg inn å kjøpe ny madrass. Hva i alle dager skal bo i den, da? Det er jo bare å legge den i fryseren om en er bekymra for midd og sånn. Her skal babyen arve masse, både fra storesøsken, søskenbarn og venners barn. Skjønner jeg er et utskudd i denne tråden! Forresten mange som sier at det er så mye skummelt i nytt tøy - bomull er f.eks. full av sprøytemidler, så nye klær bør vaskes flere ganger før en tar det i bruk. Ut fra den logikken bør jo brukt være bedre enn nytt!
AdrenaLine Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Nyere forskining har vist at det ikke er noe farlig å arve madrasser heller. I hvert fall ikke i forhold til krybbedød. Det er derimot evt liggemønster etter forrigemann som gjør at man bør kjøpe ny madrass
nesten30 Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 har arvet både sengetøy og dyne, har vasket dette og skal bruke det. Madrassen er ny:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå