4barns mor Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Når begynner dere å handle inn vogn, seng etc?
*tullemor* Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kjøpte det ganske tidlig.. Men det var fordi det var stas og handle til babyen ;-) Men syns det var greit å ha alt ferdig sånn fra uke 30-33 iallefall.. Slippe å stresse med alt som skal være ferdig rett før termin tror jeg er greit :-) Men det er meg da.. Folk er forskjellig ;-)
Nangiliama Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Kjøpte vogn brukt da vi kom over et røverkjøp allerede i uke 16, og fikk stellebord på kjøpet. Resten av de store tinga har vært kjøpt rundt uke 25, og nå har vi nesten alt innkjøpt (30+3). En del er kjøpt sørpå på IKEA, og blir fraktet nordover etterhvert.. Har termin 14.september, og håper å være ferdig hjemme her med alle innkjøp og montering i god tid.. (midten av august ca..)
Juli-babypåvei Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kjøpte vogn og bilsete rundt uke 20, røverkjøp på finn.no =) Ellers skal alt være på plass ihvertfall en mnd før termin (3.sept), ønsker ikke stress med slike ting den siste tiden - da vil jeg slappe av og nyte den tiden som er igjen =)
Lurveleven Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Snuppelure kommer senest 26.aug, og vi har ikke noe av di store tingen klart enda.... Vogn, vi har bestemt oss mer eller mindre for en TFK, og skal ut og se på den i morgen. (Får vogn i gave av pappa, det kommer godt med nå som pengene flyr unna her....) Seng; har sengen, men har ikke kjøpt ny madrass enda. Vogga; har etter poden her også, men den står hos mamman min, trenger ny madrass den også. (Det tror jeg kanskje mamma har ordnet da ;-D ) Bilstol, vår et "gått ut på dato" Maxicosi som er 7 år gammlet. Skal kjøpe Britax med isofix base, se på i morgen. Tøybleier, har noen, har også skaffet meg noen papirbleier. Vippstol, kjøper ikke før etter snuppelure kommer, om ikke vi får det i gave... Babycall, har en etter poden, men den stoler jeg ikke helt på lenger, kjøper ny, kanskje i morgen. Har sikkert glemt noen store ting også.... Har forresten lekegrind, men kommer sikkert ikke til å bruke den siden vi ikke har hund lenger. Har trappegrinder, men venter med å montere det opp på en god stund, Snuppelure er jo ikke mobil ved det første ;-)
LilleTrille med en tulle Skrevet 7. juli 2009 #6 Skrevet 7. juli 2009 Begynner først å få alt på plass nå, og jeg er i uke 37/38=P Mangler kun stelleprodukter/amme utstyr osv nå... Jeg har vært sykemeldt siden uke 29 så har hatt masse tid til å planlegge osv. Har bare kost meg og ikke stresset, selvom vi kanskje var litt sene med å bli klare=P Tok forresten bare noen få dager når vi første begynte før alt var i hus. Det går fort hvis du vet hva du skal ha=) Good luck
Bråksilla og lille pille Skrevet 7. juli 2009 #7 Skrevet 7. juli 2009 Her har alt hvert klart i 4 uker tror jeg... Klærne er vaska,senga redd opp å fødebagen pakket å klar:-) Er 33 uker på vei... Jeg føde fortidlig sist gang,så blei sykemeld med engang jeg ble gravid,så må jo ha noe å finne på:-)
chiquetita Skrevet 7. juli 2009 #8 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har bestilt vogn i dag, 28 uker på tordag. Skal kjøpe bilstol i kveld. Har stevd med å velge vogn, har lest masse om de forskjellige, men ikke hatt tid til å dra å se på før nå for nå er det ferie:) Har inntrykk av at vi er litt sene, det er dog alt vi har i tillegg til to pysjer.
Lilli med småtrolla Skrevet 7. juli 2009 #9 Skrevet 7. juli 2009 Som naiv og kjempegira førstegangsfødende kjøpte vi både seng og vogn allerede i uke 9 Tenkte ikke på at det fortsatt kunne gå galt med babyen da... Men jeg ville nok hatt det klart til uke 30. Vi som venter små nå på sommer/høst, må jo ta i betraktning at mangen butikker/levrandører har ferie, og det blir forsinket levering. Dessuten kan det vere greit å ha på plass tilfelle barnet skulle komme for tidlig
luftbobler Skrevet 7. juli 2009 #10 Skrevet 7. juli 2009 Er 28 uker nå og har foreløbig bare ett par klesplagg som mamma har kjøpt (hun liker å komme med sånne små rugepakker jevnt og trutt). Ellers har vi tittet litt på vogner og bilsete og tror vi har bestemt oss. Lar meg egentlig ikke stresse av det. Planen er å kjøpe vogn, bilsete og seng ila ferien nå. Resten får komme litt etterhvert når jeg har tid til å valse i butikker.
imoen Skrevet 7. juli 2009 #11 Skrevet 7. juli 2009 Jeg begynte med de store tingene i uke 32/33. Småting og sånt har jeg kjøpt litt av sånn her og der. Er passert 35 fullgåtte nå og har i grunnen det meste på plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå