Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Både fastlege og JM er på ferie så jeg tenkte jeg tar en sjekk her inne før jeg begynner å ringe rundt til andre jeg... Igår kveld fikk jeg noen rare og VONDE kramper/hugg en bit inn i skjeden på høyre side. Det var nesten som knivhugg og hele jeg rykket til av smerte. Kom helt uforberedt og forsvant like fort igjen. Følte det ikke oppe i magen/livmoren men kun nede i skjeden. Det kom og gikk utover kvelden og natten men idag morges var det helt borte. Har ikke følt det tidligere eller hatt noe annet som gjør vondt (kun noen få sammentrekninger i magen) så jeg lurer jo fælt på hva dette kan være. Er det kynnere? Eller føler man kynnere i hele magen liksom? Er førstegangs, uke 31+5, så jeg har jo ikke peiling... Håper dere mer erfarne der ute kan hjelpe - på forhand tusen takk!
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 jeg er jo ikke så erfaren akkurat men.. er førstegangs jeg og.. men jeg syns det høres ut som modning eller nedpress.. at ungen graver hodet sitt ned i bekkenet ditt jeg har selv hatt det en ukes tid nå og i går sa jordmor at ungen lå med hodet ned i bekkenet mitt.. jeg kjenner det som litt vonde stikk i skjeden og heeelt neders i magen, som kommer og går..
Lykke X 4 Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg har også dette og har hatt dette lenge. Hos meg er det ikke kynnere. Kynnere er gjerne når magen blir hard. Det kommer nok av, som dolamorola sier, at barnet graver seg ned i bekkenet, trykker på nerver og modning av mormunnen. Kjennes ut som kniver og er ikke videre behagelig. Kommer og går.
Mamma til snart 4 Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 Kynnere er falske rier, som regel uten smerter å forsvinner når en leer på seg, altså kynner så trekker livmoren seg sammen slik at magen blir har. disse stikkningene er sikkert pga av at leddbåndene strekker på seg, jegf har det hele tiden, en liten skjev bevegelse eller snure meg litt merkeligt så kommer di stikkene å det er vondt men som du skriver, går de like fort over igjen. Når ungen fester seg har du bare smertene der og da, ikke over lengre tid. jeg har disse smertene hele nettene også jeg av bekkenløsningen nesten det samme i ubehag;) men men, lykke til jenter, ukene går fort;)
Augustibarn '09 + junibarn '12 Skrevet 8. juli 2009 Forfatter #5 Skrevet 8. juli 2009 Tusen takk for svar jenter! Godt å ha dere så "nære" for raske og beroligende svar...!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå