Gå til innhold

Halsbrann!! Noen tips.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff brenner i halsen jo, aldri hatt dette før jeg, men kjennes ut som om jeg har tatt 10 shot som sitter i halsen/brystet he he regner med dette er halsbrann..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv Gaviscon. funker bra for meg, kjøpes på apoteket.

Skrevet

Gaviscon hjelper veldig! Men det aller beste rådet jeg kan gi deg, det er å spise små måltider og andre ting med måte! Jeg kan finne på å hive innpå en kurv jordbær, men da er jeg sikret å få halsbrann, det samme hvis jeg spiser sjokolade, kake, nøtter, druer osv Får merkelig nok sjelden halsbrann av kaffe og andre ting en tror en skal få det av:)

Skrevet

Jeg bruker Samarin, fungerer hver gang :)

Skrevet

sodavann. det har reddet nattesøvnen min

Skrevet

Jeg har spist endel av Love hearts godteri. Det fungerer fint for min del, men det er jo mye sukker i de da... Ellers så fungerer det også med tyggetabletter som man får på apoteket :)

Skrevet

Lovehearts fungerer her også :) Og melk er fint :)

Skrevet

Link!!! Kjøp på apoteket. Gaviscon gjorde meg kvalm, og det vet jeg den gjør med mange, og i tillegg funker den ikke så bra, syntes jeg. Link har en mye mindre kvalmende smak, mer som peppermynte/ flourtablettsmak. Absolutt å anbefale :-)

Syntes også det er deilig å drikke melk når jeg har halsbrann. Vann blir jeg ikke noe bedre av, og juice gjør det enda verre.

Hold deg unna sjokkis før leggetid, og prøv å spise det siste måltidet flere timer før du legger deg.

Skrevet

Kjenner dessverre altfor godt til halsbrann. Her er noen tips:

Ligg unna:

-sterkt krydret mat

-fet mat

-tomater o.a. frukt som har mye syre

-juice

-en del typer kjeks/cookies (f.eks. Safari)

For å forebygge bør du prøve å:

-spise små måltider,- unngå å bli stappmett (særlig viktig om kvelden).

-drikke melk til kveldsmåltider

-ta et glass samarin før du legger deg (selv om du ikke har noe ubehag der og da)

(-et ikke fullt så sunt forslag er å spise litt potetgull om kvelden. Av en eller annen grunn får jeg ikke halsbrann dersom jeg har spist det. Mitt favoritt-potetgull er sørlandschips)

Dersom du våkner av at du har halsbrann om natten kan du:

-ta et par slurker vann (ha det tilgjengelig på nattbordet)

-dersom det ikke hjelper kan du ta en ny dose samarin

-dersom du er hardt angrepet kan du ta Gaviscon - enten tyggetabletter eller mikstur. Ekkelt men effektivt.

I alle tilfeller vil det som regel hjelpe en del å ha en stor pute under overkroppen dersom man blir plaget av halsbrann om natta. Det er også forskjell på å ligge på høyre eller venstre side (husker ikke hva som er best), men det har noe med hvor på magesekken spiserøret er festet.

Skrevet

Jeg har brukt litt av hvert og har konkludert med at det aller baste er NYKO!!!

Skrevet

Råa morötter funkar för mig. Är nog det enda jag har testat och har inte behövt testa vidare då detta fungerar väldigt bra för mig. Vet man att man har ätit nåt starkt eller med syra så ta 1-2 morötter innan du lägger dig. Jag har det värst då, men kommer det under dagen så tar jag några då också.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...