Loff1 Skrevet 7. juli 2009 #1 Skrevet 7. juli 2009 Vi har en veldig blid og fornøyd gutt på 3 1/2 mnd som jeg fullammer. Når han var mindre spiste han i 23-tiden og i 3-4tiden på natta og sto opp og spiste ca. kl.7. Nå spiser han og legger han seg mellom 19 og 20. De siste ukene har han spist flere ganger på natten. Kl.02 og 04 har pågått lenge og i det siste har han jammen spist kl. 23 også. Prøver og roe ned med smokk før jeg gir mat noe som sjelden er spesiellt effektivt. På dagtid har vi klart å trekke ut så det er 3-4 timer mellom måltidene men han sover kun korte perioder. Vi er heldige hvis han klarer 1t... det går for det meste i 20-30-min. Helsesøster sa jeg muligens burde starte med litt grøt når han blir 4mnd. Er det noe i veien for å starte nå? Han reagerer ikke på ting jeg spiser lenger noe som vel kan tyde på at "systemet" hans er på god vei til å være ferdig...?
MrsMilla Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 Har hørt at systemet ikke er klart til å ta imot fast føde før tidligst 4 mnd.... sikkert individuelle forskjeller her også, men kanskje lurt å holde litt an til 4 mnd? Ikke lenge igjen... Jeg ammer også om natten, litt tungt men det er jo bare en liten periode av livet. Men får det ikke helt til å stemme... du ammer hver 30 minutt? men du sier kl. elleve, to og fire?.. Ammer du veldig lenge?
Loff1 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #3 Skrevet 7. juli 2009 Ammer ikke hvert 30.min... var litt uklar i måten jeg skrev på. Han sover veldig urolig på dagen. Som oftes bare 20-30min om gangen. På natten har han ingen problemer med å sove bare han får puppen de 2-3 gangene han ønsker det.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 Ammer ikke, men gir likevel kun m orsmelk på flaske. Min jente er 3 mnd, og spiser da også flere ganger om natten, er ikke uvanlig det når de kun får mm. Unger er forskjellige. Jenta mi er våken mye om dagene, men det er vel bare sånn det er etterhvert som de vokser til. Jeg ville personlig ventet, iallefall fulgt anbefalingene til helsestasjonen.
Anonym bruker Skrevet 20. juli 2009 #5 Skrevet 20. juli 2009 Jeg ville kanskje droppet å trekke det ut på dagen, jeg. Da får du "tanket ham opp" på dagtid og du slipper kanskje å amme så mye om natten? Mye mindre slitsomt med 2 timers intervall om dagen enn om natten.
Mamma til BA08 og K10 Skrevet 21. juli 2009 #6 Skrevet 21. juli 2009 Tror jeg og ville forsøkt å ikke trekke det ut på dagtid. Lillemann her har spist hver 3. time på dagtid siden han var rundt 3 mnd og gjør det fremdeles nå som han er 7 mnd. Men til gjengjeld har han sovet hele natta med et lite drømmemåltid ca 23 fra han var 3 mnd. Dvs han sover fra 19-07.
Mrs Bad enkelt og greit Skrevet 21. juli 2009 #7 Skrevet 21. juli 2009 Jeg har ei datter som blir 4 mnd lørdag som kommer og hun har spist grøt i to-tre uker nå. Men bare ett måltid før hun legger seg.Bare gi veldig tynn grøt (helt rennende, nesten som velling bare med skje) og ikke gi mange teskjeene. Vi måtte begynne med dette pga hun gråt utrøstelig og ble ikke mett av bare mme. Nå får hun litt fastere og er storfornøyd. Blir mett og stråler og er glad. Hun får nå ca 6-7 teskjeer hver kveld. (halve teskjeer vel og merke) Hun har ikke vært forstoppet og har blitt mye bedre i magen sin. Så glad for at jeg prøvde dette.
Trollemor75 Skrevet 21. juli 2009 #8 Skrevet 21. juli 2009 Hei! Hadde lignende problem med gutten fra han var 2,5 mndr gammel, i tillegg gikk han ned til hver 2. time på dagtid (fra hver 3. time når han var nyfødt). Han sover svært lite på dagtid, jeg ble veldig sliten av det og melkeproduksjon sank deretter. Og han ble bare mer og mer sulten. Vi løste det på denne måten: fra kl. 15.00, amming hver 2. time (15.00, 17.00 og 19.00). Amming ved leggetid kl. 19.00 ble supplert med en flaske MME eller pumpet MM (begynte med morsmelk, men gikk over til MME fordi jeg klarte ikke å pumpe nok). Utrolig nok klarer han å drikke 165 ml MME rett etter en amming... Vi vekket han før vi la oss for bleieskift og en sist amming. Med det klarte jeg å få han til å våkne bare en gang om natten mellom 03.00 og 05.00. På dagtid prøvde jeg å strekke han til hver 3. time frem til 15.00, men ga meg stort sett etter 2,5 time. Dette fungerte helt til han var 4,5 mndr gammel. Da begynte han å våkne om natten igjen, i tillegg til at han viste MYE interesse for det osm skjedde ved middagsbordet. Vi begynte med grøt og grønnsakpuré for 2 uker siden, det går kjempebra! Det ble litt langt det der, men jeg håper det hjelper.
LillaGorilla♥♥ Skrevet 21. juli 2009 #9 Skrevet 21. juli 2009 Enig med dem som sier at du kanskje ikke bør dra det ut på dagtid. For at de skal sove lange strekker uten mat om natta, må de jo ha fått nok i løpet av dagen. Jeg merker det på jenta her, at de dagene hun har spist mye, sover hun lengre om natta.
Brillefint - Jadda! Skrevet 21. juli 2009 #10 Skrevet 21. juli 2009 Jeg oppdaget at lillegutt her i huset sov bedre på natta når jeg gav oftere pupp på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå