Gå til innhold

Æsj, demoralisert etter legekontroll.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

3 dager til termin og har nettopp vært på kontroll hos legen.

Selv om dette er barn nr 2 så har ikke hodet lagt seg ned i bekkenet og følgelig ei heller festet seg. I følge legen så ville barnet heller ikke sige ned eller feste seg :(

Ut i fra dette konkluderer jeg med at fødselen ikke vil starte av seg selv, i alle fall ikke så lett. :(

Og når det først starter eller settes i gang så vil fødselen ta laaaaaaaaaang tid ettersom ikke hodet ligger og presser på for åpning og modning. Dette skjedde med fødsel nr 1 så jeg kjenner definitivt igjen saksgangen...

Ååååå.... vil ikke gå med denne magen og plagene i mange uker til!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Neida, nå må du gi deg! Det er en kjent sak at for oss som har født før så kan hodet vente med å legge seg ned i bekkenet til rett før fødsel, ofte fester det seg ikke i det hele tatt. Jeg har forstått det slik at dette er mer regelen enn unntaket når man er flergangsfødende.

Så ikke fortvil! :)

Skrevet

Det er jo helt vanlig for flergangsfødende dette :-)

Hadde vært mer uvanlig om hodet faktisk VAR festet! Ofte festes det ikke før etter at fødselen er i gang, så her er det ingen grunn til panikk eller pessimistiske tanker.

Lykke til med de siste dagene!

:-)

Skrevet

Hodet festet seg aldri på andremann her. Og hadde en ,kjapp og grei fødsel på 4 timer fra første rie.

Nå med nr 3 har hodet sitti fast siden uke 31-32.

Skrevet

Må bare signere alle de andre her :) Hodet har enda ikke festet seg her og kommer neppe til å gjøre det iflg. jordmor før jeg får rier. Har litt over ei uke til termin. Jordmor sier at de gjerne har så god plass i magen og i bekkenet til oss flergangsfødende. Har du vurdert å evt. prøve modningsakupunktur? Det har gjort underverker med modningen hos meg i allefall. Har åpning og venter bare på rier.

Skrevet

Men hva med oss førstegangsfødende da? Har ca to uker igjen til termin og hodet har ikke festet seg. Jeg trodde det stort sett skjedde ganske tidlig på førstegangsfødende, vet dere hva som er vanlig?

Skrevet

Tror ikke det har noe å si om hodet er festet eller ikke. Med min nr 1 festet hodet seg tidlig. Hadde rier og vanavgang i over 1,5 døgn. Uten at noe startet av seg selv. Ble til slutt satt på drypp, med bare 1-2 cm åpning. Så at hodet var festet hjalp ikke særlig på her...

Skrevet

Med nr 2 kan man fint være moden uten at hodet er festet eller langt nede i bekkenet så fortvil ikke:)

Skrevet

Det er ikke noe problem at barnet ikke fester seg!! Fødselen kan bli like rask likevel.

Jenta mi (nr 4) lå så høyt at legen trodde det var seteleie (hun fant ikke hodet)

Vannet gikk plutselig og da riene begynte, var hun ute på 2 timer. Da vannet gikk, var det ingen modning eller tegn til annet enn at hun sank ned i bekkenet, endelig.

Ingen fødsel er lik, så man kan aldri forutse hvordan det blir..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...