Gå til innhold

6 mnd å spiser 2 ganger om natten???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg legger han ca halv åtte så våkner han først ved tolv-ett tiden og skal ha mat, så igjen kl fire-fem... hvis jeg legger han senere på kvelden våkner han mellom ett og to og ikke igjen før 6.. men da må jeg holde han mye våken på kvelden og han er skikkelig grinete og jeg bruker laaaaang tid på å legge han..

noen tips? hilsen ei veldig trøtt mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Adrian er 6.5 mnd og spiser 1 til 2 ganger på natten..

Jeg (eller faren legger han fordi han NEKTER å sovne når jeg legger han på kvelden) i sin egen seng,så vokner han kl 24 og da tar jeg han oppi egen seng og ammer han til vi begge sovner. Hehe. Og faren til adrian forteller meg at han våkner i 5 tia og drikker litt mer,jeg husker ikke dette,for da er jeg så trøtt at jeg ammer i halv søvne hehe.

Når kan man egentlig nattavende tenker jeg på. Må vel begynne å sove rundt snart? Hadde vært veldig gøy om han snart gjorde det!

Skrevet

Jeg ville lagt han halv åtte, for det virker jo som om det er det som er best for han.

Men det er helt vanlig at de spiser om natten når de er 6 mnd. Det er ingen regel at de skal slutte å spise om natten når de er 6 mnd.

Min tulle sluttet av seg selv rett før hun ble 8 mnd. Når hun var 6,5 mnd begynte hun å bare spise en gang om natten, også ble det måltidet senere og senere. Til slutt ble nattmåltidet om til frokost:)

Ammer du eller gir du flaske? Og får han fast føde på dagen?

Skrevet

Tar han flaske? Du kan jo gi han "drømmeflaske" hvis du har hørt om det. Vi legger gutten kl halv åtte også får han drømmeflaske mellom 22:30 - 23:00. Da løftes han forsiktig opp i søvne, setter han på fanget og gir han flaske med pumpet mm som han drikker i søvne. Det trengs ikke å rape for når de spiser i søvne svelger de ikke luft sånn som de gjør i våken tilstand. Når han er ferdig å spise legger vi han forsiktig tilbake i senga si igjen. Da holder han gjerne til sånn fire tiden. Har hendt at han har holdt til fem og halv seks et par ganger også. Vår er forresten fire mnd.

Skrevet

Han pleier også etter en halvtime/time og våkne opp og skrike skikkelig, akkurat som han har drømt og han er vanskelig å roe igjen.. det tar tid og han får da litt flaske igjen. Han får grøt 3 ganger om dagen og fruktpure.. han vil ikke ha noe middag ennå dessverre har prøvd alt..

Kan jo prøve drømmeflasken og se...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...