Lykke X 4 Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Synes norske dialekter er flotte, jeg. Det viser mangfoldet i vårt språk. Noe vi bør tilstrebe å bevare.
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Jeg regner med at stavanger dialekten (min dialekt hehe) blir styggest topp 5 hehe Selv klarer jeg ikke haugesunds dialekt,men det er fordi det bor noen i den byen som virkelig har gjort meg vondt,og da tenker jeg bare på den personen når jeg hører den dialekten
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #6 Skrevet 6. juli 2009 Definetivt: Haugesund og Karmøy :S Forferdeligt
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #9 Skrevet 6. juli 2009 Hey!!! Der er jeg fra!!! Synes vi snakker pent, jeg... Eller: eg syns me snakke fint, eg..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #10 Skrevet 6. juli 2009 Kristiandsand og sørlandet generelt. Får frysninger når de begynner.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #12 Skrevet 6. juli 2009 Skikkelig Østfold-dialekt..De høres bare dumme ut.
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #13 Skrevet 6. juli 2009 Dialekten til den megairriterende Eli Kari gjengedal på tv2-været!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #15 Skrevet 6. juli 2009 Ålesunddialekta må være den verste som finnes!
Gjest ✿biss med twins✿ Skrevet 6. juli 2009 #16 Skrevet 6. juli 2009 Da tenker jeg bare på Ramsey som var på Big Brother..og da synes ikke jeg heller den er så fin;)
Marsmammaen:) Skrevet 6. juli 2009 #19 Skrevet 6. juli 2009 De forskjellige er kanskje ikke så stygge... Men der er veldig mange som like gjerne kunne snakket polsk, for jeg skjønner absolutt ingenting For eksempel sånn jetnijetni-dialekt som Arne Brimi snakker. Sikkert fint - for de som skjønner hva han sier... Går rett inn i polsk-kategorien=)
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #21 Skrevet 6. juli 2009 Kristiansand. Å ja, og så alle former for østlandsk.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 6. juli 2009 #22 Skrevet 6. juli 2009 Fredrikstad dialekten, min egen dialekt faktisk, hehe.. Gremmes over å ha blitt oppvokst med den dialekten, men faren min kom fra Bærum og snakket betydelig penere enn de andre, og jeg har heldigvis lært meg å snakke litt mer rent. Men den tykke "L'en" er der, og jeg sier "ho" i stedet for "hun"..
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #23 Skrevet 6. juli 2009 Hæ?!? Ingen som synes nordlendingene har det??? No blei æ forfær... Den landsdelen ligger jo bestandig nederst på alle barometer--- Hilsen utfløtta finnmarking
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #24 Skrevet 6. juli 2009 "jetnijetni-dialekt" Ha,ha jeg ler meg ihjel!!!! Bra kommentar!!
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2009 #25 Skrevet 6. juli 2009 Ålesundsdialekten er flott og den som flest forstår best her i landet! ;-) Det er nok bare det at mange desverre forbinder den med Ramsy da... :-(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå