epla Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Jeg har lyst til å prøve å gi snuppa på 5 mnd ei flaske med velling på kveldstid, med håp om at nattesøvnen kanskje forbedres. Er det noen som vil dele sin "oppskrift" med meg? Hvilken type grøt bruker dere, og blander dere med mm, mme eller vann? Hvilke flasker/ tuter egner seg for velling? Her i gården er det amming opp til fire ganger på natta, så alle tips mottas med takk!
Milla med spettn :) Skrevet 7. juli 2009 #2 Skrevet 7. juli 2009 har aldri fått i snuppa mi velling siden hun konsekvent nekter flaske, men hadde en plan på hvordan jeg skulle lage det selv om det aldri gikk ned hehe velling er jo supertynn grøt. veldig greit å bruke mm eller mme og ha i noen skjeer med grøtpulver. det må jo være høvelig flytende slik at ungen får det ut av flaska. jeg gjorde hullene i flasketuten større med å vide de ut med en knappenål. hadde en avent flaske. da gikk det å suge den tykke melken ut av flasken. fikk tipset fra en venninne med unge som ville ha vet om andre som klipper ett lite hull frempå tuten slik at vellingen kan bli litt tykkere. grøt som ikke klumper seg egner seg best. når jeg lager grøt til snuppa bruker jeg ofte havregrøt naturell. den blir bra flytende om du har i mye vann. men den baseres som sagt på vann. har aldri gitt grøt basert på mme eller mm så har ingen å anbefale.
♥ En jente og en gutt ♥ Skrevet 7. juli 2009 #3 Skrevet 7. juli 2009 Jeg kjøpte velling i Sverige (Semper) når vi var hos mine foreldrer i Stockholm. Det er mer næring i den en dersom du bare blander vann med litt grøtpulver. I Sverige er velling mye mer vanlig en her i Norge så utvalget er mye bedre der. Kjøpte pulver til 30 liter velling for 139 SEK tror jeg det var. Gutten min er 8 mnd og tenkte begynne med en flaske i ny og ne, isteden for å gi grøt for ofte så han blir lei av det. Har prøvd med brød men han bare brekker seg og gulper, så det var ingen høydere....
blå+? Skrevet 8. juli 2009 #4 Skrevet 8. juli 2009 jeg lager en flaske med 150 ml mme, tar i en spiseskje maisgrøt fra 4 mnd, rører rundt litt, så risteriste.. klar:) bruker egne tuter som er beregna for velling. både avent og dr.brown
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. juli 2009 #5 Skrevet 8. juli 2009 I enkelte butikkjeder selger de også hipp sin velling. har kjøpt den men ikke brukt den:)
Elisabeth '79=lykkelig mamma Skrevet 8. juli 2009 #6 Skrevet 8. juli 2009 Den er forresten fra 6mnd men mange som begynner før. Vet ikke hva som er lurt eller ei....
Gjest Skrevet 8. juli 2009 #7 Skrevet 8. juli 2009 Velling er greit fra 4 mnd. Lurt å bruke maisgrøt, for risgrøten er klumpete.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå