Gå til innhold

noen som har vært i Ixia/Rhodos? (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til Ixia på Rhodos, og hotellet heter blue star sun beach resort. Vi skal dit i juni 2010

Noen som har anbefalinger om:

Hotellet?

Stranden? (er det rullesten hele stranden)

Været? (mye vind osv)

Takk for svar ;)

Fortsetter under...

Skrevet

Hei :)

Har bodd på Rhodos og det faktisk bare 5 min fra Ixia, men plassen jeg bodde heter Trianda.

Vet ikke noe om hotellet, men må skuffe å si at stranden der er det mest surfere på.

Ekstremt mye vind på den siden av øya, og når det er i juni blir det lett kaldt når det er så mye vind. Men dere er bare 5 min fra Rhodos by om dere skal bo i Ixia og der blir det fort litt lunere :)

Juli og august er de varmeste månedene, men da er det så varmt at det kan bli litt ubehagelig. Jeg var der nå igjenn i mai, og da var det kjempevarmt :)

Men vil uansett råde dere til å ta med en jakke og etpar bukser. Det blir kaldt om kveldene, og da er det kjedelig å bare ha kjole ;)

Når dere er der så burde dere dra på dagsturer til Kalithea,Faliraki og Lindos. Det er på andre siden av øya (ikke langt egentlig) og det er utrolig fint der! Iallefall i Lindos :)

Skal dere være i 2 uker burde dere dra til Butterfly Walley også :)

Skrevet

tusen takk tjukkebolla ;)

greit å høre fra noen med erfaringer fra stedet ;)

Skrevet

Ser det kan se ut som at det generellt er kun kaldt der! Det er det ikke.. Men det er vind på den siden av øya,og det blir kjølig på kveldene over hele øya :P

Men det er VARMT på Rhodos i Juni :D

Hehe.. Om du forstår hva jeg mener :P

Ingen problem :)

Skrevet

Vi var i Ixia i mai/juni i år og kommer ikke til å dra dit med små barn igjen. Ixia i seg selv er et greit sted med muligheter for shopping, uteliv og restauranter, og derfor ville vi prøve Ixia i stedet for Kallithea som vi har brukt å være. Vi bodde på hotellet som dere skal bo på.

Hotellet: leiligheten og restaurantene var helt greie, men bassengområdet er lite og trangt, folk legger seg med solstolene veldig tett til vannkanten, slik at du må trille vognen omtrent halvveis over vannet for å komme forbi. Hotellet er delt i to av en hovedvei som du gjerne må krysse for å komme til stranden, bassenget og restauranten. Hotellet har omtrent ikke uteområde, det er kun en liten lekeplass som egner seg for ungene.

Stranden: Det er ikke rullestein, men grov sand på stranden til dette hotellet. Stranden er helt grei, inntil du skal ned i vannet. Selv på dager med lite vind (som sjelden forekommer i Ixia), er det høye bølger og forholdsvis dypt, i alle fall for de minste. Vi har en svømmesterk 7 åring som hadde problemer i vannet der. Selv voksne slås lett over ende, og det er IKKE barnevnnlig for de minste i hvert fall!

Været: Solen skinner 240 dager på Rhodos, så muligheten for dårlig vær er liten. Derimot blåser det friskt på året rundt på den siden av øya.

Min anbefaling: Dra til Kallithea med Ving i stedet! Vi har vært der 5 ganger og elsker plassen! Du har ikke sentrumsfølelsen som du får i Ixia, men tyil gjengjeld er det kun 4 km inn til Rhodos By. Taxi er kjempebillig og du får leiet bil ved hotellet. Lite vind, meget barnevennlig område, og stranden er mye tryggere for barn.(De fineste strendene finnes på østkysten) Området er stort og vakkert, og ungene kan leke uten at du hele veien må være redd for biler som kommer fra ingensteds. Sjekk ut Sunving Resort Kallithea. Du har mer enn god nok tid til å avbestille den andre turen og dra til et annet sted.

God tur!

Skrevet

tusen takk for kjempe utfyllende og bra svar 3. mann i vente!

vi hadde ikke bestillt turen da jeg skrev innlegget, men nå har jeg bestillt til Kolymbia, et splitter nytt anlegg med ulike basseng for store og små.

Har du noe erfaringer med denne plassen da? jeg har ikke betalt turen enda, så jeg skal innom ving og sjekke ut Kallithea ;)

Annonse

Skrevet

Bare hyggelig! :-)

Kolymbia kjenner jeg ikke til, men min erfaring med Star Tour er at katalogene deres strekker sannheten langt og ikke holder det de lover. Ving har jeg aldri opplevd dette med, og vi har reist til flere land med begge reiseselskapene.

Anbefaler veldig varmt Kallithea, da jeg ikke har bodd ved andre hotell enn Athena (hovedhotellet ved Sunving på Rhodos) og Blue Star på Ixia.

Du må ha god tur, uansett! Rhodos er en fantastisk øy! Vi er der minst en gang per år. ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...