Spira31 Skrevet 6. juli 2009 #1 Del Skrevet 6. juli 2009 dvs hadde en SA i januar i uke 8+1, så en i mars i uke 5+0 og så en i mai som legen bare kalte en biokjemisk graviditet..dvs det slo ut som gravid på CB digital, men var ingenting (begynte å blø 4 dager etter positiv test). Siste mens var 7 juni og jeg testet positivt på torsdag som var.. altså 3+4. Er idag 4+1. Ringte til en spesialist lege/gynekolog som jeg går til for å fortelle den gode nyheten..men havna på svareren som sa at det er stengt og ferie fram til 3.august! Og jeg som ble lovet god oppfølging, tidlig ultralyd osv..hadde tenkt å gå der å ta hcgprøve og høre hva han tenkte nå.. men nei.. prøvde så å ringe legekontoret mitt, men de har ferie hele denne uken. Svareren deres opplyser tlfnr til andre leger på andre legekontor man kan ringe da.... Jeg har 4 uker igjen i jobben min... (hadde 3mnd oppsigelelsestid, sa opp pga mistrivsel). Kom akkurat tilbake idag etter 2 uker ferie.. hadde ikke opptjent til mer). Jeg er sliten og litt svimmel, men den store kvalmen som jeg hadde med datteren min har ikke kommet enda (men det er jo enda tidlig). Jeg jobber på liten avdeling i en barnehage og idag etter kl 1430 skulle jeg egentlig være alene med de 5 på vår og de 3 på den andre lille..altså 8 unger som jeg skulle passe på... men styrer ble litt lengre og hjalp meg. Det er jo mindre unger på avdelingen om sommeren, men det er likevel mye arbeid + ikke minst vasking av avdeling/vasking av leker/klargjøring av perm med bilder til unger som skal begynne på stor avdeling... osv! Alt det henger for det meste på meg siden ped.leder har ferie nå disse siste 4 ukene mine og den andre personen ikke er en,men to som deler på en 50% stilling..m.a.o jeg er den eneste i 100% stilling.... jeg leser i den siste utgaven av GRAVID-bladet hvor det står følgende: Stress påvirker hormonene, som igjen påvirker fosteranlegget. Hvis man ikke finner en åpenbar årsak til de gjentatte abortene, er det derfor viktig at man sørger for at kvinnen har det bra. Man må prøve å opprette et stabilt stemningsleie, sier Sverre Bjercke (overlege ved seksjon for barnløshet og assistert befruktning på Rikshospitalet). Kvinner som har opplevd flere aborter, får tilbud om sykemelding tidlig i svangerskapet på psykisk grunnlag hvis de ønsker det, samt hyppige ultralydkontroller og oppfølging av lege. Så hva hadde dere gjort? Sykemeldt dere? Ringt en av legene som legekontoret mitt har på tlf.svareren sin nå eller sett det an denne uken og ringt eventuelt på mandag som kommer? Syns det er vanskelig for jeg vet jo at jobbingen til alle på jobben er lagt opp etter hvem som har ferie og ikke.. jeg vet jo de trenger meg der..men samtidig så trenger jeg at det går bra denne gangen..minst mulig bekymringer.. hmm... jaja noe er annerledes da jeg denne gangen har begynt med akupunktur og tar ovarium comp-dråper. mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/
smilla73 Skrevet 6. juli 2009 #2 Del Skrevet 6. juli 2009 Hei hei gratulerer med graviditeten og kryssar fingrar for like bra utfall som i 2007 ;-) Huff ja ikkje lett å bli gravid i fellesferien gitt... men eg syns du skulle ringe rundt til du finn ein lege som kan ta imot, evt til sjukehuset du var på ved SA i januar, fortelle om situasjonen og seie at du treng sjukemelding!! Syns du skal satse max på å ta det med ro og slappe av som best du kan. Ta godt vare på deg sjøl, og masse lykke til!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/#findComment-140344434
Uglemamma er tobarnsmamma! Skrevet 6. juli 2009 #3 Del Skrevet 6. juli 2009 Har svart deg inne på skravle,- og enig med at du tar ut 100% sykemelding. Ikke noe å tenke på engang... Samt ring noen med ekspertise... Leger er så forskjellige... Noen er veldig hjelpsomme og gir medisiner etc for at vi skal klare dette...Andre,- som f.ex. en jeg fikk ul hos denne gang sa bare lett " Detter det ut så detter det ut" og trodde hverken på sykemeldinger eller medisiner... Tufsen. Om du er i nærheten av Bergen,ta kontakt med Dr Mortensen hos Sentrumslegene. Han har hjulpet mange med våre problemer. Anbefales på det sterkeste! Ta gjerne kontakt for råd og vink uansett. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/#findComment-140344917
Spira31 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #4 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei, nei, jeg er i Rogaland..mer Stavanger enn Bergen for å si det sånn! Da skal jeg finne meg et nr å ringe.. men føler det blir et tilfeldig fra svareren til legekontoret mitt.. vet ikke hvordan noen av de er som blir nevnt der med navn og nr.... men må altså dra meg på jobb nå .. begynner kl 0700. Sov dårlig i natt, fikk ikke ro til å sove før seint..... håper det ordner seg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/#findComment-140345013
Spira31 Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #5 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei jenter! Nå er jeg hjemme igjen.. måtte vente litt og var som sagt bare inne på et annet legekontor, men hun legen jeg var hos var hyggelig og jeg skal få komme der imorgen tidlig mellom 8 og 11 å ta hcg-prøve (var visst for sent på dagen nå).. og så fikk jeg sykemelding til og med mandag.. for på mandag må jeg gå til fastlegen min.. har jo ikke noen time der, men får bare møte opp kl 8 og se når de kan ta meg inn i løpet av dagen! Angående tidlig ultralyd sa hun det var umulig å få noe innpå sykehuset og av de 3 som man kan gå til uten å betale(refusjon) her i byen er ihvertfall 2 på ferie (han ene er han spesialisten jeg går til....) og en er usikker..men det kunne jeg høre med fastlegen min mente hun. Jeg vet uansett om ei som driver privat ultralyd så i verste fall så kontakter jeg henne og ber om time der. Nå er jeg spent på fredag for da kunne jeg ringe inn og høre resultatet av hcg-prøven jeg skal ta imorgen! Jeg er jo bare 4+2 idag (fant ut graviditeten allerede 3+4, kunne kanskje gjort det enda tidligere).. er bare sånn ca i og med at jeg er usikker på lengde syklus (varierer litt),. men hvis jeg venter 2 uker og tar UL mellom uke 6+1 og 6+5 burde jeg vel kunne se noe?? Jeg var innom barnehagen med sykemeldingen, men sjefen min hadde gått hjem så jeg skrev en lapp til henne og forklarte litt situasjonen. Uansett så fortalte jeg henne om graviditeten imorges da jeg var kvalm og ikke helt i form. (Jeg måtte overlate en bæsjebleie til ei av de jeg jobber med da jeg ikke klarte å være inne på badet en gang!! UFF). Takker for svar alle, det er godt å kunne dele dette med noen! mvh Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/#findComment-140346810
*anki * Skrevet 7. juli 2009 #6 Del Skrevet 7. juli 2009 Hei! Jeg har selv hatt 4 aborter på 1 1/2 år. I uke 12(MA), i uke 8,7 og 7(de var alle SA). Dette tærer på kroppen. Leste litt inne på doktoronline.no og kom over at dersom kroppen danner antistoff mot et protein kroppen trenger (som jeg i farten ikke husker hva heter) kan dette føre til at den støter spiren fra seg. Dette kan den gjøre dersom en har flere aborter etter hverandre. Da jeg nevnte dette for gynekologen min sist jeg hadde SA, sa han at jeg fra jeg merket jeg ble gravid igjen kunne jeg ta en dispril for dag. I den er det et stoff som gjør at proteinet ikke skilles ut fra kroppen. Det gjør jeg no. Skal på tidlig ul mandag 13. Da er jeg etter mine beregninger 6+2. Dersom de ser hjerteaktivitet da, får jeg kanskje pregnyl eller noe annet hormonelt... Krysser fingre for deg og meg og alle andre som har mistet. Lykke til. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/140343767-hva-hadde-dere-gjort-er-gravid-igjen-etter-flere-spontanaborter/#findComment-140347033
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå