Gå til innhold

Er det noen som plages av eksem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har det på høyre armen og det klør utrolig og sprer seg, klarer ikke å bli kvitt den...Jeg vil ikke bruke salve med hormoner men ingenting hjelper:( betyr det at babyen får også eksem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med legen/ jordmor om det? Jeg begynte og klø forferdelig ca. uke 12, og leste litt om svangerskapskløe her på BiM. JOrdmor sa det var nok litt tidlig å få det, og det ble plutselig borte av seg selv. Er nå 29 uker i morgen, og for ca. 4 uker siden begynte det å klø igjen, da på leggene...det klødde sånn at det ble utslett/ eskem og tilslutt sår. Så begynte det på armene, og det ble det samme der etter ett par dager. Da snakket jeg med jordmor, og jeg ble sendt for å ta blodprøve på leververdiene mine.( det kan være ett symptom på nedsatt leverfunksjon, som kan i verste fall være farlig for babyen) Ikke for å gjøre deg bekymret, det er veeelidig liten sjanse for at det er nedsatt leverfunksjon selvom man får svangerskapskløe asså...etter enda noen dager spredde det seg på en måte oppover beina og innover på armene. Smurte på hvitvask, som man får kjøpt på apoteket. Det funka i en time eller to, men bedre enn ikke noe. Nå 4 uker senere merker jeg veldig lite til det, klør litt innimellom. Jordmor sa at hvis man først har fått svangerskapskløe ville det vare ut svangerskapet....så vet ikke om jeg kan vente det tilbake igjen senere jeg,-) Hør med legen eller jordmora di hvertfall..er det svangerskapskøe " smitter" det ikke over til babyen din, men det bør sjekkes opp pga det med leverfunksjonen din da...

Langt svar, men håper du fikk litt utav det;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...