Gå til innhold

Dere som drar på camping med telt (og barn); kan dere fortelle litt om hvordan dere gjør det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor oppbevarer dere ting mens dere er borte? Innelåst i bilen?

Når barna er lagt, sitter dere bare utenfor teltet da?

Lager dere mat selv, på primus osv, eller spiser dere ute hvert måltid?

Jeg har så lyst til å prøve, men har aldri campet med barn før, og i undommmen var det bare fest og baluba på camping, så husker ikke helt hvordan det praktiske var...

Hvike telt anbefaler dere til an familie på 2 voksne og 2 barn?

Skrevet

Hei

Har campet i telt med barn. 1.gang i fjor sommer, da var min sønn 2,5 år. Skal på tur igjen om en ukes tid - helt topp for barn!

I fjor reiste vi med to andre venninner, og hun ene hadde også ei datter på da 3år. I år reiser vi som en liten familie.

Ja, verdisaker oppbevares låst i bil. Alt annet blir liggende i teltet.

Vi lagde en del mat på primus. Vi campet på en campingplass, og kunne benyttet campingens kjøkken, men hadde ikke med kokekar. Men primus funket like bra.

Brødmat gikk det mye av, ellers boksmat: spagetti, lapskaus o.l. Det finnes vel sånne feltrasjoner i friluftsforetninger - som pleier å være gode. Og for kosens del, hadde vi reker, loff og litt vin en kveld - rekene kjøpte vi på fiskebrygga. Helt topp.

Ang. telt. Det finnes mye bra for tiden. Min venninne hadde et gedigent telt - med tre soverom og ståplass/samleplass i midten.

http://www.intersport.no/Misc/Product/?query=true&productid=710152(BC_7)

Jeg tenkte selv å kjøpe dette, men det ble det ikke til. Har selv et telt med to soverom og stor plass i midten. Anbefaler det til min venninne - hvis du skulle finne noe slikt.

Da kan man sitte inne med god plass - når det begynner å bli fuktig, og myggen biter.

1. gang kan være lurt å ta på en campingplass - da har mann litt fasiliteter og det er barnevennlig. Har barna det bra, har de voksne det bra. Badested og lekeplass - mulighet for dusj og kanskje matlaging.

Hvis du syntes det teltet var dyrt, så kommer de fleste på salg på sensommeren. Så kanskje du kan låne av noen i år. Men hvis du tror du vil bruke det - så er jeg sikker på at du vil ha glede av det.

Vet ikke hvor mange år barna deres er, men hvis de er små kan det jo være lurt å la et barns sove med en voksen til å begynne med. Så har du et soverom til ekstra bagasje. For bagasje og utstyr blir det en del av uansett.

Jeg anbefaler dere å prøve det. Spesielt hvis mye fint vær.

Lykke til.

Skrevet

Tusen takk for alle tips=) Rart, en campingtur frister mye mer enn en sydentur for meg. Vi ville absolutt tatt inn på en campingplass, jeg må ha dusj og rent toalett i nærheten, litt kresen sånn;)

Kunne egentlig tenkt meg campingvogn, men da må vi også ha ny og større bil, og da blir det plutselig alt for dyrt... Men et telt skal vi klare!=)

Skrevet

Da må du sjekke ut det teltet jeg gav en link til. Vi var jo 3 voksne og 2 barn - og syntes det var helt genialt rett og slett!

Ved valg av campingplass - husk å sjekk ut alle fasiliteter på internett/ring så du vet om du skal ta med kokekar eller ikke.

Har selv veldig lyst på campingvogn, men det må nok vente. Kunne igrunn tenkt meg en kombicamp selv hvor teite de ser ut. Men det ser bare så utrolig deilig ut å komme seg litt opp fra bakken.

Men foreløpig er det bare telt her også, og det er jo igrunn bare helskjønt.

God tur. Gleder meg selv til vi drar på tur om en ukes tid.

Skrevet

Driver og sjekker telt nå ja, er flere i samme sjanger på e-bay, både større og rimeligere. Men kvaliteten vet jeg ike noe om...

God tur til dere også da=)

Skrevet

Vi har lavvo( har mange telt men bruker lavvon på campinng plasser) som vi sover i 3barn og to voksne.

Vi har med kokeutstyr selv ,men bruker det som er på cammpingplassen vist det er noe.

å anbefalt telt ... tja viktikste er at et er vanntett og du/dere kan sette det opp riktig. hvor vannsøyle det telte tåler.

Oppevarer det meste i bilen ja uten om lommebøker og kammerar det har vi på oss/med oss.

Vi har waki-taki med stemmestyring som fungerer som babycall men jentene kan snake til oss også. bruker den både når de leker (får ikke bade alene da) og ligger i teltet. så kan vi besøke noen andre noen telt unna, se på nyheter på tvstue ,gå tur o.s.v men aldri lenger unna enn vi hadde vært i hagen hjemme .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...