Gå til innhold

Gjør mer men er bedre i bekkenet.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skjønte aldri hvorfor jeg fikk så sinnsykt vondt i bekkenet av å være på jobb, var utslitt resten av dagen etter endt arbeidsdag. Nå er det ferie og jeg gjør jo en god del hjemme men er på langt når så dårlig som jeg var. Så jeg fant ut at å gå på betong-gulv en dag på jobb rett og slett er drepen for en med sviktende bekken. Var en liten time på ikea forrje helg, var helt ødelagt etterpå. Aldri tenkt på at det kunne være grunnen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEG VET!!!! Samme her, styrer som aldri før hjemme og bekkenet er knallbra, men med en gang jeg går tur eller er på ert kjøpesenter er jeg helt knekt dagen etterpå!

Skrevet

Ja, helt enig med dere....går man på feil undrelag blir man helt kjørt i bekkenet om man har en begynnende bekkenløsning. Da orker man jo ikke gjøre noe for å forebygge senere på dagen heller. Ble 50% sykmeldt etter 3 uker med det her på jobb...og da hadde jeg overskudd og ikke vondt de dagene med fri, så jeg gikk i mitt tempo i skogen med mykt underlag+ at jeg trena litt styrke for rygg og bekken...nå har jeg vondt bare innimellom, og jeg orker til og med å gjøre noe hjemme:-D

Merka det samme en dag jeg gikk tur på asfalt....det var heeelt drepen asså!!!

Skrevet

Godt å høre at vi er flere, begynte å lure på om det var psykisk siden jeg egentlig ikke har hatt en veldig fysisk jobb, men var utslitt likevel. Slo meg ikke at det var underlaget før jeg var på Ikea.

Skrevet

Eg trur årsaka til at mange slit med vedvarandre bekkenproblem i svangerskapet, handlar om at dei blir heilt stillesittande i frykt for smertene. Eg har drive med idrett heile livet, og tenkte motsatt då eg fekk vondt i bekkenet. Eg tenkte at søren og, no har eg vore for slurvete med trening, og difor får eg vondt i bekkenet. Så eg skrudde opp treninga (MED smertene) - eg gjekk masse i bratt og ulendt terreng (det er jo eigentleg fy fy ifylgje mange), eg korta ikkje ned stega mine, eg lot vera å samla beina etc. Variert bevegelse måtte til! Og dette fungerte i MITT tilfelle - sjølv om eg sjølvsagt må ha hatt ei mild form for bekkenløysing.

7 veker før termin var eg sporleggar under ein konkurranse for brukshund - eg gjekk kilometer på kilometer i vanskeleg terreng, opp og ned, over elver, gjennom kratt og myr. Og det gjorde vondt - men veka etter var plagene heilt vekke. Og no - fire veker før termin - kjenner eg ingenting i bekkenet!

Så mitt råd til dei som er mildt plaga, er å IKKJE fylgja alle dei generelle råda ved bekkenplager. Prøv heller å vera i normal aktivitet, kanskje treng nemleg berre bekkenet å bli styrka.

Eg kan legga til at eg framleis rir hesten min også :-) Og eg har bada MASSE dei siste vekene, med lange symjeturar. Er deilig å vera aktiv :-)

Håpar fleire får oppleva å bli betre i bekkenet slik eg gjorde, for det må vera heilt forferdeleg å gå lenge med smerter!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...