Gå til innhold

hva syes dere om Ronja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

venninen min hater det

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er fint,men det er og blir Ronja Røverdatter.

Pluss, tror det er mange hunder rundt om i landet som har det navnet...

Skrevet

Jeg forbinder det med ett hundenavn men ellers er det helt OK.

Skrevet

Jeg er ikke så begeistret for navnet, synes det er for hardt og rampete. Og jeg, som mange andre, assosierer det med Ronja Røverdatter.

Skrevet

Blir altfor Ronja Røverdatter ja. Synes heller ikke det er noe fint, og dessuten mange hunder som heter det...

Skrevet

Synes Ronja er flott. Forbinder det med ei sterk jente med egne meninger :) Kjenner ei slik ei som heter Ronja :)

Skrevet

Synes veldig lite om det som jentenavn!!

Skrevet

Koselig, men har ikke blitt det samme etter min niese kalte sin katt det:-)

Skrevet

Jeg synes det er tøft, men som alle over her påpeker. Ronja er og blir Ronja Røverdatter. Er litt i tvil om jeg ville kalt min egen datter for Ronja, men jeg tror nok at jeg kunne ha gjort det. Ronja er sjarmerende og morsomt og tøft.

Skrevet

Kanskje Ranja i stedet? Da heter hun det samme som den flotte dronningen av Jordan :-)

Skrevet

Det er jo Ronja Røverdatter. Kjenner en jente som heter det, og navnet er jo tøft på mange måter. Det er jo litt som Pippi. Det eneste jeg tenker på er at det ikke passer så godt til en voksen dame.

Skrevet

Synes det er greit. Selvfølgelig tenker man Ronja Røverdatter med det samme.

Skrevet

Det fins bare EN Ronja, og det er Ronja Røverdatter. Alle andre blir bare bleke kopier, desverre, ingen kan liksom helt "fylle" det navnet.

Skrevet

Jeg liker egentlig Ronja, da det for meg står for noen som ikke lar seg pille ved nesa og ikke har huet under armen ;)

Men det mye brukt på unger som ikke kler det synes jeg, og har for meg havnet i samme kategori som Ronny, Tommy, Timmy, Rene og Andre (jeg fant ikke tasten som lager sånn strek over e.. men dere skjønner hva jeg mener?)

Det er liksom litt sånn kjeltring-navn for meg dette. Beklager assosiasjonen.

Skrevet

hehe, er nok den første måten du skrev det på :)

Skrevet

jeg er glad i feminine navn til jneter... og det syns jeg ikke Ronja er...

hvis du skal bruke det så ville jeg fulgt opp i samme gate på resten feks:

Ronja og :

Birk (",)

Ask

Enya

Brage

osv osv...

men det er min mening;)

Gjest Antarctica
Skrevet

Fint i boka, men ikke på et menneske. Da syns jeg det bare er et leike-navn. Samme syns jeg om Birk, Borka, Ylva-Li, Lille My og Per Pusling. La dem forbli i litteraturen, det var det de ble konstruert til.

Skrevet

Jeg syns det er alt for mye brukt og er ikke noe fan av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...