Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

har termin i midten av september og føler meg helt grønn når det gjelder vognkjøp. Noen som har noen gode forslag - med begrunnelse? Tenker at det blir mange måneder med høst og vinter og drittvær. Bor i by, har ikke bil/førerkort.

Håper noen vil komme med forslag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei;) Emmaljunga edge duo, den har jeg kjøpt og er storfornøyd ! den var litt dyr, men er verdt det !;)

Skrevet

Bugaboo camelion er en fin byvogn ;o)

Jeg har den "på landet" jeg da, men er kjempefornøyd!

Den har stor og lun bag, og sportsdelen har en super ergonomisk sitte/liggestilling som snuppa mi trives kjempegodt i ihvertfall!

Den har også mange praktiske løsninger.

Om du vil vite mer om vognen kan du se på "bugaboo.com"!

Lykke til;-)

Skrevet

Er Bugaboo sin sportsdel noe særlig lun og god i vind og ruskevær da?

Jeg har harr Emmaljunga edge duo (MEGABRA vogn!!!!!!!!!!!) og Teutonia Spirit s3 (Helt PERFEKT!). For deg som bor i by vil jeg virkelig anbefale sistnevnte. Lett trehjuling som likevel er lun og god i stygt vær. Med andre ord: Perfekt i by, både inne på kjøpesenter, kafeer m.m., og ute i dårlig vær. Og så er den god i terreng også.

Ellers er Easywalker en vogn mange skryter av. Eneste grunnen til at den blir skviset ut av meg er at sportsdelen er vendt fra meg..

Bestevenninna mi har teutonia presige, og vil ikke bytte den mot noen annen vogn. En lett og god firhjuling som blir liten sammenslått, har lun og god bag og sportsdel, kan brukes med bilsete på, styret kan vendes begge veier m.m.

Skrevet

Defintitivt Emmaljunga Edge Duo. Knall vogn!!:) Den ser bra ut, er lett å håndtere, er lett å kjøre. Bagen har "vippe" funksjon, sånn at barnet kan vugges i søvn. Jeg er kjempefornøyd m vognen!:)

Skrevet

vi har valgt simo duo fordi den har stor bag, så plass til god vinterpose(termin 15.sept), og barnet kan bruke bagen vertfall til våren. i tilleg er den knall på vinter. vi er avhengige av en vogn som tåler vær og vind, og det gjør denne. i tillegg er den kjempefin i de nye fargene:)

etter å ha jobbet i bhg ser jeg også at utformingen på kalesjen er viktig, simo har ikke det "stoffstykket" som henger ned i øynene på en sovende unge, noe jeg opplevde både carena og ikke minst teutonia hadde. teutonia har den myggnettingen bak hodet, men ble aldri helt fornøyd med hvordan barnet lå i vognen når det hang ned i ansiktet. spirit s3 hadde i tillegg lett for å velte dersom hjulet ikke var låst.

siden simo er en stor vogn har jeg tenkt å kjøpe en lettere trille etterhvert som barnet blir større, men tenker at komforten i bagen er viktig til å begynne med. og så kan den forhåpentligvis brukes som sovevogn til vi er ferdige med den perioden:)

håper du selv blir fornøgd, men det er nok lettest å finne en vogn du liker hvis du går i butikken, jeg ombestemte meg fort da jeg så hvordan den jeg hadde sett meg ut egentlig var.

Skrevet

Takk for svar og gode råd :) Etter å ha sett på utvalget her i byen, endte vi opp med Emmaljunga City Cross. Ser at bagdelen kanskje kan bli litt liten, og at hjulene ikke er helt optimale, men vogna er lett og lun og jeg likte veldig godt å trille den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...