Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser ut til at vi om ikke lenge ender opp med kun 2 flasker i løpet av ett døgn (ca 200ml). For tiden får hun flaske midt på dagen også, men spiser dårlig og virker allikevel sulten.

På morgenen drikker hun bra, og samme i 13-tiden.

Med 2 grøtmåltider (morgen + kveld) og middag midt på dagen skulle det vel holde med de to flaskene?

Jeg tilbyr vann til alle måltider, men hun er ikke veldig glad i det.

Drikker kanskje 20-50 ml vann i løpet av en dag.

Tenker på om hun får i seg nok væske?

Siden hun drikker så lite vann er det kanskje lenge å gå uten melk fra klokken 13 til neste morgen.

I grunn er det jo lite å gjøre med det...hun vil jo ikke ha melk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min gutt er seks måneder og for et par uker siden så måtte jeg slutte å amme på dagen. Han nektet puppen. Fortsatt vil han den på kvelden før han legger seg (da drikker han godt), en gang om natta (da drikker han også godt) og på morgenen før vi står opp, men da drikker han veldig lite. Jeg ringte helsesøster for å høre om dette var for lite melk i løpet av døgnet og jeg spurte om jeg måtte gi noe mme. Gutten min er ikke noe glad i mme. Da svarte hs at jeg ikke trengte gi noe. Hun mente at når jeg ga pupp 2-3 ganger i døgnet fikk han dekket "melkebehovet". Han får også grøt to ganger om dagen.

Hs snakket om at man bør ca. ha 5-6 dl melk/væske i døgnet, og dette er inkludert det som er i grøten og de andre måltidene. Jeg aner jo ikke hvor mye han han drikker av puppen, men det var sikkert nok mente hs. Han får vann til de andre måltidene og det varierer fra dag til dag hvor mye vann han får i seg. Noen dager drikker han bare 40-50 ml vann, andre dager nesten 2 dl.

Hs sa også at hvis barnet foretrekker vann fremfor melk, så måtte man respektere det, og ikke tvinge i melk.

• 2 uker senere...
Skrevet

Lillemor er straks 7 mnd og hun vil kun ha 2 flasker mme. Sånn har hun vel vært fra hun var rundt 5,5 mnd tenker jeg.

Ikke mye hun vil ha heller... ca 160 ml om morgen og ca det samme til kvelden.

Hun få grøt 2 ganger om dagen + frukt + middagsglass og drikker vann til alle disse måltidene... blir vel ca 1,5 dl vann i løpet av dagen.

Etter 6 mnd skal de tilsammen ha 500ml melkeprdukter i døgnet... dvs melk og grøt, så de får nok i seg nok, skal du se :)

Skrevet

7 mnd og drikker 2-3 flasker mme på dagtid og stortsett 1 flaske i løpet av natten (prøver å bli kvitt denne...)

Så dagen vår ser vel omtrent slik ut:

Frokost: 1 posjon grøt

(ca 200 ml mme... ikke alltid han vil ha denne flasken, kommer an på hvor lenge det er siden grøten.)

Sover 1-2 timer

Lunsj: ca 200 ml mme og 1 beger fruktmos

Sover 0,5 - 1 time

Middag: 1/2 -1 middagsglass

Kvelds: grøt

På sengekanten: 200-270 ml mme

Nattmat: ca 200 ml

Skrevet

10 mnd:

frokost: 160ml mme og en posjon grøt

sove:1 1/2 time ca

lunsj: 1 1/2 skive og litt vanlig melk fra tutkopp

sove: 1 time

middag: middagsglass eller tilsvarende mengde hjemmelaget middag og beger med fruktmos

kvelds: 1 posjon grøt og ca 200 ml mme

har begynnt å bli veldig flink til å drikke vann,tuperware tutkoppen var rednigen her!!! :)))

gutten her har drukket mindre melk etter han begynnte med fire måltider med fast føde har bare drukket to flasker siden han var 7 mnd ca.. to flasker i døgnet holder i massevis,pass på å tilby vann gjennom heledagen:)

Helsesøster sa det holdt i massevis,siden han fikk grøt og det er jo ganske mye veske i frukt og mat også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...