Seven Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Venter fortsatt på første tann, men jeg tenkte jeg skulle være beredt :-)) Finnes det tannbørster for babyer eller er det bare å kjøpe en myk barnetannbørste? HS sa man skal begynne med tannkrem fra første tann. Hvor mye skal man ha på? Regner med at det er de gøyale tubene med tannkrem som brukes? Er det forskjellige smaker på dem? Hvor lenge pusser dere, og har det gått greit å pusse?
Seven Skrevet 6. juli 2009 Forfatter #2 Skrevet 6. juli 2009 Og forresten: pusses det bare x 1 pr døgn?
CMH Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Jepp du får kjøpt sånne små baby tannbørster på butikken Vi bruker sånn "barnetannkrem" med god smak Sånn rosa surfs up krem Fra solidox tror jeg.. Det skal kun være en bitteliten, nesten ikke synlig flekk med tannkrem på børsten. Vi pusser ikke spess lenge egentlig, hun får for det meste melk så. Går egentlig helt fint, selv om den tunga hennes sperrer mye for tennene nede når vi skal pusse. Vi børster nå bare en gang for dagen men HS mente man bør gjøre det to ganger for dagen.. ;
blomsterjenta Skrevet 6. juli 2009 #4 Skrevet 6. juli 2009 Hei! Har pussa fra første tann, ja. Kjøpte en liten tannbørste fra Jordan med bitering, myk bust. Og barnetannkrem. Smaker tuttifrutti. Æsj.... En knapt synlig mengde på tannbørsten hver gang. Ti ganger fram og tilbake foran og bak, mener jeg å ha lest. Pusser helst 2x hver dag. Morgen og kveld, det er anbefalt. Men vesla er helt hyserisk motstander, selv om vi har holdt på i 3 mnds tid nå. Hun haaaater det! Hun har nå 6 tenner, så nå føler jeg at vi MÅ. Det finnes visst en type tannbørste som man kan træ på fingeren, som ofte gjør det lettere å pusse tenna på babyer som motsetter seg. Har ikke kjøpt slik, vil at hun skal venne seg til og akseptere tannbørstingen, uten å bli "lurt". Men da er det jo ikke alltid at børstingen blir gjort ordentlig nok, men la gå Så synger vi "puss puss, så får du en suss", og det syns hun i det minste er litt gøy;)
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 6. juli 2009 #5 Skrevet 6. juli 2009 Her pusser vi bare med en liten q-tips- synes den er mye lettere å håndtere og mer skånsom mot tannkjøttet enn den svære babybørsten (den begynte hun bare å blø i tannkjøttet av). Pusser bare 1 gang om dagen, fordi hun hyyler som besatt hver gang vi pusser, selv om vi snart har holdt på med tannpuss i et halvt år... Men så lenge hun verken får saft eller andre søtsaker, stresser jeg ikke videre med det enda;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå