HokusPokus&Filiokus Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Som yougurt og ku-melk og sånn.. Min mor mener det er fra 6 mnd, men er litt usikker på om jeg syns det høres riktig ut..
Milla med spettn :) Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 ifølge mat for spedbarn, en bok jeg fikk på helsestasjonen, samt svar fra HS vi går til, så kan man begynne med litt melk i matlagingen fra ti mnd alder, og syrnede melkeprodukter som yoghurt fra samme alder. men i små mengder. ren melk å drikke er fra tolv mnd alder. melk er hardt fordøyelig for små mager siden kumelksproteinene er mye større enn f eks morsmelkproteiner. ku melken hindrer også jernopptaket i kroppen til de små før de er ca 12 mnd. vi har laktoseintoleranse i familien og må være ekstra nøye. det er utvikling av intoleranse også som gjør at man bør vente til kroppen er moden nok for disse produktene
snuppeluppe Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Helt rett som skrevet ovenfor ift. melkeprodukter. Min mor tror også og at man kan gi melk fra 6 mnd alder. Dette har med å gjøre at når vi var små var det vanlig å gi vanlig melk fra 6 mnd alder. Mannen min har melkeallergi og dette skyldes at han fikk kumelk fra 6 mnd alder. Så det er lurt å la være å høre på mødrene våre når det gjelder en del ting:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå