Gå til innhold

7 timer i København, hva anbefaler dere at vi får med oss?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen venninner som skal ta båten opp og ned fra Oslo. Båten ligger i København i 7 timer. Hva burde vi få med oss av steder og shopping? Vi er i 20- årene hvis det har noe å si.

Skrevet

Strøget og Tivoli hadde jeg brukt mine 7 timer på:)

Skrevet

Signerer MammaLukas.

Evt vokskabinettet og i yngre dager var vi (en venninnegjeng) på erotisk museum.

Skrevet

Støget og Tivoli er allerede på lista:) Erotisk museum?? Hehe... Hørtes spennende ut.

Skrevet

erotisk museum er supert! og det ligger i byens beste handlegate Købmagergade som er en tverrgate til strøget.

Fra båten kan dere gå opp til østerport stasjon, og ta s toget et stopp til Nørreport. , fra Nørreport går dere ned Frederiksborggade, til Kultorvet, Supert sted å sitt og ta et eller annet å drikke før dere går videre nedover inn i Købmagergade.

I købmagergade passerer dere Rundetårn, som er meget verdt en visitt, (utsikten fra toppen er ubeskrivelig :) ) og ennå litt lenger ned ligger erotisk museum.

For enden av gaten ligger Illum, et stort shoppingsenter med alle de dyre merkene og noen litt billigere, og når dere går ut fra Illum, så gå tvers over Amagertorv(som ligger utenfor illum) og fortsett derfra ned ad strøget.

HM butikken på Amagertorv er forresten vel verdt et kikk, da den er den eneste i skandinavia med couture avdeling.

Når dere har gått strøget til enden ligger rådhuspladsen foran dere, og dere kan se Tivoli. Inne på Tivoli er det mange gode steder å få seg en matbit, Jeg kan anbefale Færgekroen som er meget tradisjonell, men super hyggelig og hvor dere kan sitte ute og se på vannet og menneskene :)

Har du spørsmål om København er det bare å komme med dem, jeg bor der :)

Skrevet

Vi skal ta DFDS båten, men er det veldig langt å gå fra den og opp til sentrum (Strøget)? Siden du nevnet tog.

Skrevet

Ja det er litt langt, dere kommer inn like ved Østerport stasjon, og det vil ta ca 45 minutter å gå til strøget Om man ikke er superkjent i området.

Skrevet

Jeg tror Erotisk museum er lagt ned =(

Skrevet

Dere kan også ta shuttle bussen fra båten opp til Østerport, så sparer dere noen minutter. eventuelt kan dere ta bussen helt inn til Kongens nytorv, men med tanke på at dere skal være i kun 7 timer, og vil ha mest mulig med dere er mitt forslag S-tog til nørreport også gå fredriksborg/købmagergade ned, Gatene er langt bedre enn strøget.

Stoget fra østerport til nørreport tar ca 2 -3 minutter. og koster ca en 20ér. hvis dere er 5 kan dere kjøpe et klippekort, og klippe et klipp pr person. da koster det kun 13 kr . Når dere har vært i tivoli og skal tilbakee til båten tar dere s toget fra hovedbanen (spor 9/10 hvilket tog som helst) tre stopp, så er dere tilbake på østerport hvor bussen kommer forbi igjen :)

Skrevet

Det har du rett i, det var jeg ikke klar over.

Skrevet

uhha - det er innenfor samme sone, så det er kun et klipp per person tilbake igjen også :)

Skrevet

Tusen takk for hjelpen Loyboy:) Da satser vi på toget.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...