Itsrejk Skrevet 6. juli 2009 #1 Skrevet 6. juli 2009 Når begynner dere med brød til småttisene? Småtten min blir seks måneder om noen dager, og jeg tenker at det kanskje er litt tidlig? Greit å vente til han er sju-åtte måneder? Noen som har begynt så tidlig som seks måneder? Han elsker å gnage på en skalk i baby safe feederen sin, og har fått små smuler fra brødet vårt. Grunnen til at jeg lurer nå er at han får grøt morgen og kveld, og middag mellom dupp en og dupp to (ofte rundt ett). Nå tror jeg han trenger et fjerde måltid, og jeg føler vel tre grøtmåltider blir litt mye. Har vurdert å bare gi ham frukt. Hva gjør dere andre? Har jo gjort de greiene her før, men det er utrolig hvor mye det går an å glemme på åtte år. Tips mottas med takk!
Lillepusen-78 Skrevet 6. juli 2009 #2 Skrevet 6. juli 2009 Vi begynte da han var 7 mnd. Hadde da gitt 3 grøtmåltider pr dag en stund, for han hadde behov for 4 måltider. Vekslet mellom forskjellige typer for å gi variasjon.... Brød var stor suksess :-) Han kom ganske raskt opp i 2 skiver til lunsj.
Gjest Skrevet 6. juli 2009 #3 Skrevet 6. juli 2009 Småen fikk braød frå ca 6mnd. Først veldig små bitar, så større, etter kvart so mor vart modigare;) Meinar å ha haurt/lest ein plass at ein kan begynne med brød då ein ser anntydning til tyggebevegelsar (det ser ein fort om småen får noke å tygge på, så er i grunn berre å prøve med litt brød). Har forsåvidt aldri hatt problem med at småen ikkje vil ha mat med klumpar i, eg likar å tru at det har litt med tidlege/gode brødvanar å gjere...men er jo sjølvsagt ikkje noke eg veit;)
AE84 Skrevet 7. juli 2009 #4 Skrevet 7. juli 2009 her fikk han brød fra ca 8mnd, før det var det fruktglass/beger eller en banan som mellommåltid!
Gjest Skrevet 7. juli 2009 #5 Skrevet 7. juli 2009 Jeg begynte med brød til lunsj i går. Han blir 8 mnd neste uke. Prøvde med brød rundt 6,5 mnd og, men da syns jeg han satte i halsen hele tiden, så jeg takla det ikke helt. Hehe..men i går gikk det veldig fint.Han smatta og kosa seg:)
Itsrejk Skrevet 7. juli 2009 Forfatter #6 Skrevet 7. juli 2009 Takk for svar alle sammen! Tror vi skal prøve oss litt forsiktig fram nå, kanskje i kombinasjon med frukt og sånt no. Han spiser både fruktmos og banan, så det går jo an å gjøre det til en del av måltidet, i kombinasjon med brød. Fikk faktisk prøvd i går, da vi uforberedt havna på stranda (fikk invitasjon mens vi var på handlerunde). Da hadde jeg ikke med noe mat til småtten, så han fikk smake av mitt rundstykke. De første bitene kom ut, men deretter fikk han tak på teknikken, tror jeg - og spiste masse av "innmaten" i rundstykket. Jeg ga ham ganske små biter da, store smuler. Artig å se at det gikk ned!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå