Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo er litt uenige her, og lurer på hva dere som har barn fra før sier av erfaring.. Trenger vi babycall? Vi bor slilk at småen kan sove utenfor i vogna, men han skal sove på vårt soverom de første 7-8 mnd.

Er det like greit å bare passe på og sjekke vogna ofte eller er det smart med babycall dersom baby blir å sove utenfor en del? Jeg er litt redd for at han feks skal ligge ute og gråte mens jeg har sovna på sofaen inne.. Men samtidig er det jo ganske dyrt dersom det skulel vise seg å være en unødvendig investering.. Hva tror dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt BabyCall til alle mine tre barn. Når de ligger ute og sover, spes om vinteren når man ikke har dørene åpne, og på kvelden når vi legger minstemann så setter vi inn Babycallen og lukker døra. Dette fordi vi har to barn til også som ellers ville ha vekket minstemann. På sommeren vil man også kanskje sitte ute på verandaen e.l. senere når man har lagt barna, da er den også nødvendig synes jeg..

Skrevet

jeg har aldri brukt babycall.. har to fra før og venter nr 3. skal ikke ha det nå heller. med de to første så bodde jeg i leilighet, på 70kvm, så jeg hørte godt fra soverommet om de var våkne eller sov.

vogna plasserte jeg sånn at jeg så den fra vinduet.

nå bor jeg i hus, med to etg. og babyen skal sove på vårt soverom det første året tenker jeg. de første månedene legger jeg ikke babyen for natta før nærmere midnatt, og da legger jeg meg samtidig. om dagen sover den i vogn, og jeg kan fortsatt plassere vogna ute sånn at jeg har full oversikt gjennom vinduet. dessuten bor jeg i et gammelt og veldig lytt hus, så det er ikke noe problem å høre når nurket våkner.

så for min del er babycall en unødvendig investering. :)

Gjest VerdensHeldigsteMamma
Skrevet

Vi har brukt babycall mye, har vært avhengig av den i ulike situasjoner.

Nå vet ikke jeg hvordan du bor, men for oss som bor i en enebolig (ikke spesielt stor) syns vi det var nødvendig med babycallen når f. eks babyen sov på soverommet og vi satt i stua med tv på. Bor du i en liten leilighet stiller saken seg annerledes...

Har også brukt den mye når vi er på besøk til svigerforeldrene, siden de har sovereom og oppholdsrom i forskjellig etasjer. Også brukt den mye på barseltreff/venninnebesøk, da hendte det ofte at babyen ville sove ute i vogna mens jeg satt inne. Har dessuten hatt nytte av den når jeg holder på i hagen mens den lille sover.

Skrevet

Jeg har brukt det på begge mine to, og skal også bruke det nå. Er vel mer for min egen del at jeg gjør det. Føler meg litt tryggere da når babyen sover ute, selvom jeg kan se vogna helt fint fra vinduet. Synes det er veldig greit, for dersom det skulle skje noe, så hører man det også med en gang. Jeg sitter jo ikke pal forran vinduet og kikker ut dersom babyen sover i 2 timer liksom.... Vi har også brukt babycallen når vi har vært i syden, ungene har ligget inne og sovet på hotellrommet, og vi ha sittet utenfor på balkongen. Da hører man hver minste ting som skjer der inne.... sikkert jeg som er overhysterisk, men synes det funker veldig bra som "tillegg-sikkerhet" for å ha "kontroll" på barna. Ja og når babyen har blitt litt større, sånn at den har fått andre leggerutiner enn meg, altså ikke lagt seg om kvelden når jeg gjør det, men tidligere, har babycallen funket veldig bra som tillegg-sjekking av om den sover eller ei. Har som sagt 2 andre som skal sove også, og da er det fint når man hører babyen gråte med en gang og ikke etter at den har hylt sånn at hele huset har klart å våkne. Så ja.... for meg er det en super-duper "ekstra" ting å ha... :)

Skrevet

Jeg hadde klart meg uten, men har det mye bedre med. Det er mest for min egen del, jeg slapper mer av. Jeg klarer ikke helt å koble ut og tenke på noe annet enn barnet dersom jeg ikke har babycallen, må sjekke hvert 5. min om alt er bra..... har brukt den dersom barnet sover inne og vi er ute i hagen eller omvendt. Også på hytta hvor barnet sover i anekset og vi gjerne sitter inne i hytta eller ute om kvelden. Når vi er borte på besøk er det også greit.

Bor i en liten leilighet nå, her inne har jeg ikke bruk for den. Men vi skal flytte til stort hus i løpet av sommeren (hvor jeg ikke kan høre om barnet skriker fra alle rom i huset) og da med 2 barn tror jeg det kan bli enda mer praktisk. Vi har Topcom, og synes det er en billig investering i en mer avslappet hverdag. Men man er jo forskjellig og har ulike behov, så det er jo bare å prøve uten først, og heller gå til innkjøp dersom man savner det!?

Skrevet

Vi har ikke hatt til førstemann og skal ikke ha til andremann.

Med første bodde vi i 60 kvadrats leilighet i byen, så aldri aktuelt å sette vogna ute. Nå bor vi i 120 kvadrats leilighet over to etasjer, fremdeles i en by. Vi kan legge jenta oppe, men ikke ute. Vi hører henne nok fint uten babycall her også.,

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Nå som vi holder på å flytte til et sted hvor babyen kan sove ute så tenker jeg at det er en ok investering, feks om man sitter på do, er i dusjen etc. Kommer sikkert til å sjekke på babyen hele tida i begynnelsen, men tenker at det er lettere å slappe bedre av om man har babycall?

Skrevet

Det er ikke nødvendig, men kan være greit. Det kommer jo an på hva dere vil gjøre og hvor nervøse dere er:) Det lønner seg å kjøpe en med flere frekvenser om dere bor tett ellers får dere inn andre sine barn.

Vi har en, og har brukt den lite. Er litt skeptisk til å legge en babycall inne i en vogn, og vi hørte gutta godt. Når vi satt på naboen sin verandra hadde vi den med, selv om vi kunne høre gutta om de gråt:)

Vent med å kjøpe til dere ser hva dere trenger.

Skrevet

Her hadde jeg ikke klart meg uten. Snuppa gråter ikke særlig høyt, og klarer ikke å høre henne fra soverommet hvis vi er nede i stua, eller ligger å sover på vårt eget soverom. Bruker den også når hun sover ute. Synes det er godt å vite at jeg hører henne med en gang. Da kan jeg slappe litt mer av mens hun sover.

Synes ikke det er så kjempedyr investering. Men dere kan jo evt selge den videre, så slipper dere å ha tapt så mye dersom dere føler at dere absolutt ikke har behov.

Men skal dere kjøpe, så kjøp noe skikkelig. Ingen vits å kjøpe det billigste. Har prøvd noe billig og noe litt dyrere. Har nå en supernova som gir beskjed dersom det ikke er kontakt med babyenheten. Begge enhetene er bærbare og kan lades opp. Er kjempefornøyd med denne! Den forrige var jeg hele tiden redd at den hadde slått seg av og løp hele tiden for å sjekke.

Skrevet

Heia!

Jeg var helt motstander av babycall, fordi vi har noen venner som brukte det når baby sov i rommet ved siden av, og alle måtte viske og vi satt å så på babycallen konstant for å høre hvordan det gikk.

Typen, helt hysterisk bruk.

Men så måtte jeg bite i det sure eplet å kjøpe en, og det viste seg å bli nokså nyttig. Vi har aldri brukt den hjemme, om vi ikke har vært over på naboterassen etc. Men vi brukte den nokså mye på tur, og i båten, så jeg ville absolutt ikke vært foruten.

På den annen side, så hadde jeg ikke kjøpt før jeg hadde vist at behovet var der. Vi kjøpte når vi fikk båt, fordi poden sov i båten, mens vi satt på land.

Mitt råd er at du burde ta stilling til dette, ETTER at babis har kommet, alle trenger ikke alt, selvom det er "livsnødvendig" for noen, kan det være bortkastet for andre.

Ha en flott kveld.

Skrevet

Mente selv vi ikke trengte den sist med en leilighet på 42 m2 med en hund som var ute i bakgården hvis pjokken sov ute (m tanke på katter etc). Men- vi fikk en i gave og jeg ville ikke vært foruten!! Slappa faktisk av på kveldene, kunne se på film og ha besøk uten å sitte å høre etter og sjekke HELE tiden! Kan jo stille inn på styrke etc så hvis man vil hører man det minste lille grynt. Bruker den fortsatt faktisk på 2-åringen hvis vi sitter ute i hagen/verandaen når han har lagt seg eller tilogmed er en kjapp tur opp til naboen:) (har flytta underveis her).

Når det gjelder utesoving syns jeg at det er fint å plukke han opp FØR han hyler og roper etter meg og er på vei ut av vogna selv. Med babycallen hører jeg at han driver å våkner og er der på pletten så han slipper å lure på hvor jeg er. Kommer til å bruke den med nestemann fra dag 1 (okay, 3-4 da). Man må jo gå inn å sjekke med jevne mellomrom uansett selvfølgelig.

Skrevet

Vi kjøpte babycall på biltema til 220kr. Har ikke brukt den enda, men satser på at den fungerer greit. Har leilighet, så behovet for den er ikke så stort. Men tenkte det kunne være greit å ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...