Gå til innhold

Larvik, Moss eller Honefoss? Noen som kan si noe om og bo disse stedene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Moss er genialt, vi flyttet fra Oslo, og her trives vi kjempegodt, billig å bo her. Har et stort hus med hage, 6 soverom, og det kostet oss bare 2,4 mill. I Oslo måtte vi betale mye mer. Vi stortrives. Veldig rolig og bra for barn å vokse opp her. Jeg flytter ikke herfra...

Veldig lett å tilpasse seg her, takket være dinbaby og barnimagen har jeg fått mange knallgode venninner her!

Naturen her er nydelig, Vansjø går rundt hele byen, vi har skog og mark. Masse turterreng, kun 45 min fra Oslo og 45 min fra Svinesund, billig! Shoppe kjøtt i Sverige er bra. Velkommen skal du være hvis du velger Moss!

Fortsetter under...

Skrevet

Da ligger du etter... I moss lukter det ikke ofte fra fabrikken, det hender, men det er blitt mye bedre, og mange steder du ikke kjenner lukten i det hele tatt! Det er en myte... Vi bor på sydskogen og kjenner ikke lukten, bor du i byen kan det hende noen dager at du kjenner det. Men det gjør ikke Moss dårlig som by, Moss er det godt å bo i!

Gjest mortillitenprinsesse
Skrevet

Hønefoss er jo innlandet, men ligger jo like ved Tyrifjorden med fine badeplasser og sikkert gode skimuligheter. Bitteliten by (om det er by?). Vet ikke hvordan det er å bo der.

Moss er trivelig - koselig by, gamle fine trehus, ligger jo ved kysten. Fine badeplasser.

Tror også det er fint i Larvik.

Skrevet

Latterlig å si at ingen flytter frivillig til hønefoss!

Jeg gjorde det -fra Bergen- og jeg stortrives. Folk her er omgjengelige og utadvendte, lette å komme i kontakt med.

Er mange badeplasser/strender i nærheten, og vi har alt vi trenger (og ikke trenger) fra båt-utstyr til thaimassasje i byen.

Byen har er rikt kulturliv, og en engasjert lokalbefolning. Fint parkområde, et trivelig torg og mange kafeer og restauranter.

Eneste som mangler her er sjøen!

Skrevet

Sjekk ut Fuglevik (Rygge/Moss) knall fint. Kjæresten min bor der, og jeg havner nok der etterhvert.

Trives kjempegodt!

Skrevet

3diamanter,

Det hores jo helt fantastisk ut. Ikke bare Moss som du beskriver det, men 2.4 mill for 6 soverom!!! Er det mulig? har kikket en del på Finn.no. har f9tt med meg at Jeloy er 'upscale' og litt dyrere, men hva er bra og barne vennlig ellers? Hvor bor dere med det 'huskuppet' dere gjorde? Er det lenge siden dere kjopte?

Annonse

Skrevet

nå vet jo ikke jeg hvor høyt dere vil gå i pris,,

http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode=17844073&reference=3/178/440/73_801695770.jpg

nesten nabo til hotellet...

får lagt billigere bosteder også.hyl ut eller send en pm om du finner hus jeg skal forklare hvor er..

lager en liten liste her, men dårlig forklart - og det finnes mange flere steder

tenvik- rett ved langestrand, som er der hotellet ligger - ca en km fra sentum

Stavern: 8 km fra sentrum. Fint der

nanset - en km fra sentrum den andre veien. Umiddelbar nærhet: byskogen, frostvedt, hovland , hagalia, torsvedt - alle innenfor en radius på mindre enn to km fra sentrum

tagtvedt- bynært område, men jeg ville ikke bodd her. en del sosialboliger oppført, med de problemene det kan medføre.

østre halsen-rekkevik- voksende sted, meget populært, på den andre siden av Lågen,. relativt dyrt, men nærhet til strand og vann umidddelbart

Tjølling- 8 km fra sentrum. Flott og fint

Kvelde -12 km fra sentrum, tipper jeg; mot Danebo. Billige priser, men mer "innlands".

Ligger og skrievr m en sovende gutt ved siden av. Beklager leifer, tegnsettingsslurv og elendige formlueringer

Skrevet

Oi - den var super fin!

For en utsikt, også så fin liten strand. Hvilken strand er det?

Det eneste er at vi burde vel ha min.4 soverom siden vi har 3 barn. Kjekkt og etterhvert ha hvert sitt rom. Så den hadde et gjesterom/kontor i kjelleren, men vil helst ikke ha et av barna i kjelleren.

4-5 soverom hadde vært kjekkt. men prisen var jo slett ikke ille. Skal vise mannen.

Tusen takk!

Skrevet

Jeg har ikke lest alle innleggene ennå, men har følende kommentar:

Det er fint i Larviksområdet, men avstanden til Oslo er lang. Iallefall dersom du må til Oslo så mye som 3-4 ganger per uke. Du må da ikke regne med at dere kommer til å orke å dra til Oslo-området så mye på fritiden/helgene.

Vi er innflyttere som kom hit pga jobb og merker at vi har vanskelig for å holde kontakt med venner og perifer familie (de bor alle minimum 1,5 timer unna med bil) - vi har liksom måtte "droppe" kontakt med mange nå som vi har små unger. Dette er trist.... Vi kommer nok til å flytte herfra om en stund grunnet at vi synes det er for langt fra Oslo og venner/familie.

Sånn sette har Moss fordel med at det er 1 time med tog til Oslo. Jeløya er veldig, veldig fint. Natur og strender så det holder. Lykke til med valget!

Skrevet

Tror nok et blir Moss eller Sandefjord/Larvik

Honefoss er som mange sier 'innlands' og nordmarka. Det er også fint, jeg vokste opp rett ved nordmarka, og har mange gode minner fra mark og vann.

Har lyst til og prove noe 'nytt'.

'Snart3unger'

Hvis vi flytter til Sandefjord håper jeg på og få jobb der ute. Blir det Moss vil jeg jobbe i Oslo. Så ingen av oss vil pendle til Oslo for jobb.

Vi har faktisk heller ingen venner her vi bor nå....Hores skikkelig tragisk ut, men sant. De vi hadde blitt kjent med er expats og flyttet tilbake til utlandet. Vi har kun bodd i Norge i 2 år. 1 året i Asker, og det siste året 15 min lengere sor for Asker. Jeg har en far nord for Oslo, og 1 bror m/fam 5 min unna meg her. Min far ser vi ofte uansett. Han er alene og pensjonert. Min bror + fam. ser vi uansett bare jul og bursdager så den er grei. Min mann er fra Irland og hans fam. i Dublin.

Men, jeg skjonner at dere savner venner og fam. hvis dere hadde mange i Oslo området. Hvor i Oslo bodde dere? Bor dere i Larvik el Sandefjord? Kan du anbefalle det da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...