Gå til innhold

denne må dere slette,OMG.

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 2 uker senere...
Gjest Mylian&A.V+2til:-))

HVA? Du vet ikke hvorfor du skal slette noe som inneholder mobbing av en PSYKISK SYK PERSON? Som skjærer opp armene sine? Faen for et møkkasted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, en blogg er en offentlig ytring. Les hele tråden en gang til, og bruk nøytrale øyne denne gangen. Hva i tråden er det som gjør at jeg må/bør/skal slette den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hmmm denne jente må har en enorm fantasi.. hadde hun vært så syk kunne hun vel ikke vært ute blandt folk ? burde jo være innesperret.. sånne folk trenger vi ikke i sammfunnet."

"Det er ikke snakk om å være kort men hvorfor skal sammfunnet kaste bort penger og resuser på en person som er så syk og aldri kkommer til på bli frisk ? ja jeg er rasistisk når det gjelder psykisksyke"

"La "de" bosette seg et sted hvor de kan være for seg selv og være så syke de vil uten å plage andre med fravær og historier om hvor synd det er på de. Psykisksyke er egosister som ikke skjønner at vedren ikke dreier seg om dem og at de ikke hele tiden kan være i fokus. La de ta live sitt eller send de langt vekk. Jeg er så lei av at verden skal fokuseres rundt de."

Dette har du selv skrevet om rasistiske ytringer:

"Jeg kan ikke bestemme/definere at verden skal være perfekt, men rene generaliserende rasistiske ytringer, som "Nasjonalitet X har Y egenskaper" fjerner jeg."

Hvis du ikke klarer å finne frem til hva du bør slette, burde du kanskje revurdere stillingen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

henger meg på her!

må si du gjør en ELENDIG jobb som moderator!!!

denne formen for mobbing tjener ingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må jeg forsvare vår nye modde litt. Kvinne menneske har faktisk valgt å legge ut hele sitt privatliv for debatt på nettet, da må folk få debatere dette og si sin mening. Kanskje har hun til og med skrevet noen av disse komentarene selv, for å nøre opp stemningen. Det skal vel ikke være sensur?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si at jeg blir rystet gang på gang av uvitende her inne.

Ja hun har valgt selv å legge dette ut, men det er sykdommen som gjør at hun har behov for det. Det er slettes ikke sikkert at hun hadde delt noe som helst av privatlivet sitt om hun var frisk.

Jeg klarer ikke å skjønne at det er så vanskelig å forstå at sykdommen styrer henne.

Og om hun har skrevet noen av kommentarene selv så sier vel det litt om hvosyk hun faktisk er. Hadde det ikke da vært en ide å slette slike tråder for å beskytte henne litt for seg selv?

Det er så rystende og rasistiske uttalelser overalt i tråder om henne at jeg ikke skjønner hva moderator gjør i stillingen sin, slett jobb kalles det.

Huff jeg blir trist på Ina sine vegne, håper hun blir frisk og i stand til å ta vare på barnet sitt.

I tillegg blir jeg trist av at det finnes så mange voksne mobbere der ute. Håper ikke barna mine får noen av dere som lærere eller treningsledere i framtiden.

Varme klemmer til Ina og alle andre som trenger det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ina fremmet spørsmålet om hvordan bloggen og innleggene hennes hadde blitt mottatt om hun hadde hatt kreft. Det finnes folk på disse sidene med kreft og andre sykdommer som legger akkurat like mye ut om dem som Ina gjør om sin. Jeg kan aldri tenke meg at de samme meningsytringene hadde vært akseptable i forhold til noen som hadde hatt en annen diagnose. Kan du Webmaster?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Her er hele poenget at du kan være anonym uten å ha dårlig samvittighet eller føle deg presset til å bruke nicket ditt. Det er ikke dermed sagt at man skal kunne kaste uhemma mye dritt her, det er forbeholdt kranglesiden:-)

Slit det med helsa!"

Til orientering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonym 05:46: Så du synes det er greit å oppfordre suicidale til å ta selvmord? Å si sin mening er noe helt annet enn å komme med uttalelser som jeg har lagt ut lengre oppe på siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange ting som gjør at en person legger ut for mye informasjon om seg selv. Desperasjon, sykdom, dumskap f.eks. Jeg syntes ikke det er greit at mennesker sier at du får bare gå å dø... men ... jeg syntes alikevel det ikke går an å slette det. Er Ine mynding? I så tilfelle kan hun få blottlegge seg så mye hun vil, det var jo det haugen med unge mødre gjorde i beste sende tid. Velger hun å legge sånt ut på et anonymt forum må man også akseptere at hun får folks meninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om du ikke er klar over det Anonym 17:01, så er det faktisk ulovlig å trakassere andre mennesker! Derfor bør trådene der hun blir trakassert (for det å be noen om å ta selvmord defineres som trakassering) bli slettet.

Og skal man ikke kunne legge ut informasjon om seg selv uten å risikere å bli mobbet? Og hvis man så blir mobbet, skal man ikke bli beskyttet fra det?

Hva med alle skolebarna som blir utstøtt og mobbet hver dag i den norske skolen. Mener du at fordi de av en eller annen grunn er annerledes i medelevenes øyne, skal det aksepteres at de mobbes? For du mener jo at man skal få lov til å ytre meningene sine, grenseløst.

Tenk deg om to ganger før du legger ut innlegg! Tråder med mobbing og trakasseringen av mennesker på internett bør bli slettet!

Så lurer jeg på hva det er som er grunnen til at moderator ikke har svart på innleggene i denne tråden.

Flaut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cat 68 legger også ut alt for mye info. Ofte er det sønnen hennes som får gjennomgå av anonyme. Det er ikke anonymes ansvar å ta vare på Cat sin familie, det er hennes. Hun skriver at gutten syntes det er helt ok, men det spørs vel om en 17 år gammel gutt med store problemer helt ser konsekvensen videre i livet av morens uthenging. Hun har også lagt linker til blogger med fullt navn og addresse. Man kan ikke beskytte folk fra seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noe av det jeg skriver du ikke forstår? Jeg driter nå i hvem som legger ut hva her inne! Det er ulovlig å trakassere andre mennesker. Det spiller da ingen rolle hvor mye eller lite informasjon de legger ut om seg selv! De menneskene som trakasserer og mobber er fult ansvarlig for handlingene sine! IKKE dem som mobbes! Hvis man ikke klarer å respektere at andre mennesker er annerledes enn en selv, får man holde kjeften sin igjen. Med mindre en klarer å være sakelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår meget godt hva du skriver, Figa. Det jeg ikke forstår er hvor grensen for trakkasering skal gå med hensyn til at det er ytringsfrihet. Skal den gå der du til enhver tid finner det for godt? Tror ikke det. Prøv med injuriesøksmål, så skal du se hvilke krav til bevis du må legge frem. Som man roper i skogen får man svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det jeg ikke forstår er hvor grensen for trakkasering skal gå med hensyn til at det er ytringsfrihet"

Det må være vanskelig for deg å fungere sammen med andre mennesker hvis du ikke klarer å forstå forskjellen på å ytre sine meninger og å trakassere mennesker!

Definisjon av trakassering:

"Trakassering defineres som ”handlinger, unnlatelser eller ytringer som virker eller har til formål å virke krenkende, skremmende, fiendtlig, nedverdigende eller ydmykende. (Definisjon fra NOU 2005:8) "

Hvis du leser gjennom trådene som har omhandlet Ina (og for så vidt mange andre mennesker) så finner du nok en god del innlegg som går under definisjonen trakassering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De trakaserer ikke et menneske, men en profil og ytring som dette menneske har gjort. Man kan helt fint fungere i dette samfunnet uten å ha de samme meningene som deg, Figa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"hmmm denne jente må har en enorm fantasi.. hadde hun vært så syk kunne hun vel ikke vært ute blandt folk ? burde jo være innesperret.. sånne folk trenger vi ikke i sammfunnet."

Å skrive at en ikke har bruk for mennesker som henne i samfunnet, er ikke å ytre sine meninger om noe en person har gjort eller en profil (for vi snakker om et faktisk menneske), men hva en person er og hva den er "verdt".

Jeg skulle gjerne likt å vite hva du anså som trakassering hvis det var DU som ble blottlagt, mobbet og ønsket død på internett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke ha vært i den situasjonen i første omgang, fordi jeg ikke legger ut personlig informasjon. Du må regne med pepper når du blogger offentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, man må ikke regne med å bli trakassert fordi man eksponerer seg. Må man regne med å bli voldtatt hvis man går naken? Det anbefales gjerne ikke, men voldtektsmannen vil bli rettsforfulgt likevel. Prinsippet er det samme i dette tilfellet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i at man skal kunne ligge naken å sprike med beina på Karl Johans gate uten å bli voldtatt, men man er til skinnanse for andre og man må regne med tilrop.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte ikke på hva du hadde regnet med skjedde om bloggen din lå tilgjengelig for andre, men hvor grensen for trakassering hadde gått hvis du hadde blitt mobbet og ønsket død på internett. Det ville vært mer interessant om du kunne svare på det.

I den gjeldene tråden er det heller ikke Ina som har lagt ut bloggen sin! Ytringsfrihet er også å kunne ytre seg uten å bli trakassert. Men det glemte du vel, der du gikk i korstoget for all hetsinget som har vært her inne.

Det er også et godt argument at hele tråden skal slettes fordi den går i mot regelverket på BIM/DIB.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...