Gå til innhold

Sterilisator - trenger jeg det da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin om en måned og er i gang med å kjøpe inn alt mulig dill, men – sterilisator – er det noe jeg trenger?

Hva er det for noe?

Jeg kommer til å måtte gi litt flaske i blant, det vet jeg, for jeg skal jobbe litt et par måneder etter fødsel.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Altså, om man bare skal flaskemate kan jeg tenke meg det er praktisk. Men om det ikke er så ofte så er det vel ikke verre enn at man kan koke de på vanlig måte de få flaskene man bruker. :) Det kommer liksom litt an på omfanget av flaskematingen tenker jeg, om det er verdt det.

Og i verste fall kan du kjøpe seinere om du merker at du trenger det. Man trenger ikke ha alt man kanskje trenger klart fra dag en. :)

Skrevet

det er ikke noe du absulutt trenger, men det er utrolig greit å ha. flaskene og tyttene steriliserer du kun på et par minutt i mikroen istedet for å koke dem. du trenger ikke passe på flaskene slik du må dersom du koker dem,,,

Skrevet

Vi har kjøpt en brukt på finn. Nå er jeg førstegangs og aner ikke om det er et godt kjøp, men jeg tenker at om det kan lette en ellers hektisk hverdag så er det kanskje verdt det? Var sambo som insisterte på at vi trengte en, jeg bare dilter etter, he he.

Skrevet

Må man ha mikrobølgeovn for å bruke slik også? Ja ja, da kommer hvertfall ikke vi til å vurdere det. Tenk å måtte skaffe enda en ting vi ikke har bruk for, he he:)

Skrevet

Ah, takk for svar! Det med mikroen avgjør saken for meg også - det har jeg jo heller ikke! Satser på koking. :-)

Skrevet

hæ? hva har mikro med sterilisator å gjøre? vi har ikke mikro og kommer ikke til å skaffe oss det heller. De to tingene har vel ikke noe med hverandre å gjøre...?

Skrevet

Hvis du skal amme og satse på flaske innimellom så trenger du absolutt ikke å kjøpe sterilisator nå. Vent heller og se etterhvert om du trenger det.

Skrevet

Vi kjøpte (og ikke slik du trenger micro for) til poden, fordi jeg var lei av å koke flasker, og i og med at han er adoptert, så brukte vi jo kun flasker.

Mitt råd, kjøp i alle fall ikke enda. Du trenger ikke før du savner det, og da får du jo tak i det da :-D

Skrevet

Jeg fikk en sterilisator da jeg fikk min første unge.. Brukte den ett par ganger, men endte opp med at vi bare kokte flasker og smokker istede..

Tror ikke jeg ville kasta bort penger på noe sånt.. Men selvsagt: hver sin smak :)

Skrevet

Hvis man har mikro, så kan man også bare bruke en isboks, klyppe et hull i lokket, fylle opp med litt vann, legge flasker og smokker oppi og sette på 5 min. Mye billigere enn en sterilisator.

Skrevet

Det er i grunnen ikke noe særlig stress å koke flasker og sånt heller. Gjorde det med junior.

Kjørte flasker etc. en runde i oppvaskmaskinen først, og kokte opp en stor gryte med vann på kvelden,fem minutter så var alt klart til dagen etter. Og hvis man skal bruke flaske bare iblant, så er det i allefall bortkastede penger spør du meg...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...